-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ni som använt miniform, funkar det?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Ni som använt miniform, funkar det?Hej!
Jag har en tös på snart 6 veckor, hon har endel magknip på kvällskvisten, några dagar värre, vissa nästan inget, hon får sempers magdroppar sedan 3-4 veckor tillbaka. Jag ammar, men verkar som jag har ett ganska så snabbt flöde på mina bröst och det hörs att hon typ inte hinner med att dricka i den takten och sväljer nog endel luft därför, släpper hon taget så blir hon ofta nedsprutad i hela ansiktet Va på BVC idag o hon nämde att jag kunde testa miniform, så nu undrar jag vad ni har för erfarenhet av det? Funkar det? Finns det några nackdelar? Typ att hon blir ''beroende'' av dropparna och det blir svårt att sluta? Eller liknande.. Tack på förhand! /Elin
Re: Ni som använt miniform, funkar det?Hej jag använde det på min äldste son (längesen;) men det funkade bra då iaf. använde det nån gång ibland på de andra barnen också.
Inga nackdelar vad jag kommer ihåg. Man kan ju alltid prova lite lätt och se om det är bra på din dotter. Lycka till
Re: Ni som använt miniform, funkar det?Använde det på vår dotter och det funkade jätte bra. Ingen symptom av att hon skulle va beroende eller så
Re: Ni som använt miniform, funkar det?Har använt det på våran son... Inga negativa saker av de.. slutade när han blev runt 3 månader å de fungerade utmärkt. Alltid värt att prova så man slipper se dom små ha ont
Re: Ni som använt miniform, funkar det?Vi har också använt det på båda barnen och det funkar bra!
Förresten, gällande det kraftiga mjökflödet: har du testat att handmjölka ur en del innan hon börjar suga? (Så att flödet inte är så starkt när hon äter).
Re: Ni som använt miniform, funkar det?Va bra då ska jag köpa det o testa! Tack för svaren!
Jag är inte så bra på att handmjölka, men har köpt en bröstpump som jag hoppas kommer imorgon, så ska testa att mjölks ur lite innan, men grejen är den att hon kan dricka från bröstet en stund och sen kan vi ta pause för blöjbyte och sen får hon samma bröst direkt igen och då upplever jag samma sak att hon knappt hinner med när det rinner till, så känns som jag har ''srora hål'' ut eller vad man ska säga
Re: Ni som använt miniform, funkar det?Ja, om det fortsätter spruta mjölk i samma takt ändå så är det ju inte så mycket att göra
Re: Ni som använt miniform, funkar det?Jag hade liknande problem med mjölken ett tag, det är bättre nu. Fänkåls- och aniste gjorde saken ännu värre så håll dig borta från det, om du vill kan du pröva att ge det direkt till tjejen istället, en tesked på eftermiddan. Jag testade att ge samma bröst ett antal matningar i rad för att minska ner det hela lite och tyckte att det fungerade okej. Har miniform hemma men har inte testat det än men tror inte att du på något sätt behöver vara orolig för att ge det!
Hoppas att det blir bättre snart!
8 inlägg • Sida 1 av 1
|