Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Ni som använt miniform, funkar det?

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Ni som använt miniform, funkar det?

Inläggav gjeterjenta 27 jul 2011, 13:54

Hej!
Jag har en tös på snart 6 veckor, hon har endel magknip på kvällskvisten, några dagar värre, vissa nästan inget, hon får sempers magdroppar sedan 3-4 veckor tillbaka. Jag ammar, men verkar som jag har ett ganska så snabbt flöde på mina bröst och det hörs att hon typ inte hinner med att dricka i den takten och sväljer nog endel luft därför, släpper hon taget så blir hon ofta nedsprutad i hela ansiktet :) försöker vara noga med rapningen, men inte alltid det lyckas. Har testat att dricka anis o fänkålste några dagar, men är inte nått gott o får typ hålla för näsan o dricka.. Blä..
Va på BVC idag o hon nämde att jag kunde testa miniform, så nu undrar jag vad ni har för erfarenhet av det? Funkar det? Finns det några nackdelar? Typ att hon blir ''beroende'' av dropparna och det blir svårt att sluta? Eller liknande..
Tack på förhand! /Elin :)
gjeterjenta
Stammis

BF: 110616

Re: Ni som använt miniform, funkar det?

Inläggav Xenia 27 jul 2011, 15:20

Hej jag använde det på min äldste son (längesen;) men det funkade bra då iaf. använde det nån gång ibland på de andra barnen också.
Inga nackdelar vad jag kommer ihåg.
Man kan ju alltid prova lite lätt och se om det är bra på din dotter.
Lycka till :D
Bild Bild
Xenia
Alltid online

BF: 110928

Inläggav LivTherese 27 jul 2011, 19:45

Använde det på vår dotter och det funkade jätte bra. Ingen symptom av att hon skulle va beroende eller så :) Vi använde det ganska länge också tror jag...
LivTherese
Stammis

Status: Mamma till Miranda och Melina :)

Inläggav anna_g 27 jul 2011, 22:02

Har använt det på våran son... Inga negativa saker av de.. slutade när han blev runt 3 månader å de fungerade utmärkt. Alltid värt att prova så man slipper se dom små ha ont
anna_g
Stammis

BF: 110322
Status: stolt mamma till Lucas <3

Inläggav Snigel 27 jul 2011, 22:09

Vi har också använt det på båda barnen och det funkar bra!
Förresten, gällande det kraftiga mjökflödet: har du testat att handmjölka ur en del innan hon börjar suga? (Så att flödet inte är så starkt när hon äter).
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav gjeterjenta 28 jul 2011, 07:53

Va bra då ska jag köpa det o testa! Tack för svaren! :)
Jag är inte så bra på att handmjölka, men har köpt en bröstpump som jag hoppas kommer imorgon, så ska testa att mjölks ur lite innan, men grejen är den att hon kan dricka från bröstet en stund och sen kan vi ta pause för blöjbyte och sen får hon samma bröst direkt igen och då upplever jag samma sak att hon knappt hinner med när det rinner till, så känns som jag har ''srora hål'' ut eller vad man ska säga :) vill inte heller öka produktionen mer vilket känns som fallet om jag ska pumpa lite innan varje amning.. Sen är dom ju mest stinna på natten då det går flest timmar 3-4 och det är ju klart att jag helst skulle vilja slippa pumpa och lägga till ett extra moment när jag helst vill sova ;) men får väl testa, allt för lilla Astrid! :)
gjeterjenta
Stammis

BF: 110616

Inläggav Snigel 28 jul 2011, 08:33

Ja, om det fortsätter spruta mjölk i samma takt ändå så är det ju inte så mycket att göra :) med lite tur kanske det lugnar ner sej av sej själv om några veckor. Hoppas det blir bättre!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Miss_K 28 jul 2011, 09:58

Jag hade liknande problem med mjölken ett tag, det är bättre nu. Fänkåls- och aniste gjorde saken ännu värre så håll dig borta från det, om du vill kan du pröva att ge det direkt till tjejen istället, en tesked på eftermiddan. Jag testade att ge samma bröst ett antal matningar i rad för att minska ner det hela lite och tyckte att det fungerade okej. Har miniform hemma men har inte testat det än men tror inte att du på något sätt behöver vara orolig för att ge det!
Hoppas att det blir bättre snart!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Miss_K
Alltid online

BF: 110524

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm