Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Ni som har fött två eller fler barn!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Inläggav Xenia 15 apr 2011, 21:38

Mina tre första började med vattenavgång,i v38-39 så vi åkte in, jag var öppen några centimeter men inget mer hände (jag kände inget,trots att jag hade värkar)med de första två så blev jag igångsatt till slut..och då gick det snabbt, fick ont först med krystvärkarna. Med den ena (av de tre) så kände jag inget förrän krystvärkarna kom efter några timmar, sen var bebis ute.
med fjärde blev jag igångsatt pga. väldigt lite vatten. kände inget där heller förrän jag sa trosorna måste av!! men bm sa nejdå....jag sa jo bebis kommer NU...ha ha det var kul när hon fick panik.
Femte gick nästan åt pipan men kände inget där heller?
Så i stort sett var de liknande..
Bild Bild
Xenia
Alltid online

BF: 110928

Re: Ni som har fött två eller fler barn!

Inläggav Danem 16 apr 2011, 08:53

Hihi, jag tycker det är så roligt att läsa det jag skrev den 21 december i den här tråden. Då hade jag ingen aning om att vattnet skulle gå några timmar senare :)

Oliver föddes vecka 41+0 efter en igångsättning, det tog 14 timmar från att gelet sattes.
Lova föddes vecka 39+1 efter vattenavgång, gick utan värkar några timmar och hon var ute ca 5 timmar efter värkarna kom igång.
Värkarna kändes exakt likadant båda gångerna och krystvärkarna kom före jag var fullt öppen så jag fick slappna av och flåsa igenom 40 minuter av krystvärkar med O och "bara" en kvart med L. CTG-skiten vägrade mäta mina värkar båda gångerna och epiduralen funkade perfekt båda gångerna.

Och.. GRATTIS EMELIE!! :D
Fy fan vad roligt :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Xenia 16 apr 2011, 10:12

ja Danem det är väl kul att läsa vad man skrivit när det sen hänt saker :D
Bild Bild
Xenia
Alltid online

BF: 110928

Inläggav Blåbäret 16 apr 2011, 15:54

Gellis - jag tycker också det verkar stämma. De som går över mkt verkar gå över mkt med nästa barn också osv. Bortsett från gravkomplikationer som kan ändra det hela. Fast med undantag också såklart. Makens mamma gick över tiden med tre barn (mkt) men det fjärde (och sista) kom på beräknad dag. Men å andra sidan tror jag det är mer relevant att kolla med och jämföra folk här på forumet mm som alla haft tillgång till den så utvecklade och exakta ultraljudet som vi alla erbjuds. Många som gått över tiden förr i världen var nog felräkningar också.

Tycker det känns lite läskigt att du fått så olika bedömningar av olika BM kring hur öppen du var. Konstigt. Öppen för fingerblomman, vad är det, gel-en eller?
BildMake a pregnancy ticker
MF nov -07, v 11
Bild
Användarvisningsbild
Blåbäret
Alltid online

BF: 110420
Status: mamma och gravid

Inläggav Gellis 16 apr 2011, 21:09

fingerblomman är när dom får in fingertoppen tror jag :?
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm