Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Ni som har fött två eller fler barn!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Ni som har fött två eller fler barn!

Inläggav Danem 20 dec 2010, 18:55

Det börjar närma sig förlossning för min del och trots att det är 1 år och 8 månader sen jag födde min son så kommer jag ihåg hur mina värkar kändes men det jag undrar är om det kommer kännas likadant den här gången?

Alla graviditeter och förlossningar är ju olika är det samma med värkarna då?
Du som har fött fler än två barn, hur var det för dig? Kändes värkarna likadant eller var det olika för varje förlossning?

Jag väntar mig att det ska kännas likadant men det kanske inte gör det :lol:
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: Ni som har fött två eller fler barn!

Inläggav HelloKitty 20 dec 2010, 19:13

jag tycker nog dom kändes lika men sen va ju såklart förlossningen olik ja hade inte spec ont fören vid 6 cm´denna gången när ja kom in va ja öppen 5 tänkte bara göra en kontroll då ja hade haft värkar hela dagen då var klockan 21:00 när ja kom in 23:18 är han född så det gick fort!! charlie tog bara mellan 5cm till 10cm 8timmar! men ja värkarna kändes nog rätt lika.. kändes på samma ställe som innan med. :)
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Thyramyra 20 dec 2010, 19:30

När jag fick mitt andra barn så kommer jag ihåg att jag tänkte..ja just det det var så här det kändes med värkarna i början! Jag tyckte att det gjorde mkt ondare att föda barn nr 2!Men,det gick lite fortare! Lycka till!
Bild
Thyramyra
Stammis

BF: 110516
Bor: Åkersberga
Status: mamma till Lucas,Thyra,Hilda

Inläggav Petra86 20 dec 2010, 20:01

Bra att du frågar detta danem, det undrar jag med.. ;)

För mig med Emilia så hade jag inte kännbara sammandragningar, bara förvärkar som satt i ryggslutet/svanken.. och det var där jag hade mina värkar under hela förlossningen. Förväntar mig ju att det ska kännas samma denna gång, men vad vet jag!?? =)

Har iaf denna graviditet haft sammandragningar som jag kännt av.. och mer ont fram i nedre delen av magen, inget jag kände förra gången.. kanske det som alla kallar för den typiska mensvärken? Har ju aldrig haft det heller.. :D så känner mig lite lost.
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online

Status: Mamma till Emilia och Lucas!

Inläggav Pollypop 20 dec 2010, 20:23

Hej Danem.

Du kommer helt klart att känna igen värkarna när dom kommer (förutsatt att dom kommer på samma ställe som sist). Har du tidigare haft i magen/ryggen (man kan ju få antingen eller, eller både och) och dem känns där igen så kommer du veta precis vad det är. Annars kommer du antagligen inse det relativt snabbt i alla fall så det behöver du nog inte oroa dig för.

Andra förlossningen var mycket snabbare än första, i alla fall för mig. Första tog ca 6 timmar och den andra 1,5.

Ta hand om dig, familjen och magen och se till att njuta av den sista tiden så mycket du kan =)

Lycka till!
Bebis
Bild

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 110409
Status: Sambo och förlovad

Inläggav Danem 21 dec 2010, 20:36

Jag blev igångsatt med Oliver, fick gel på tappen och ca en timme efter det så började jag känna av mensvärk i ryggen (det är där den sitter för mig när jag har mens) som kom och gick som pulserande. Jag kände mig lite bajsnödig och kunde inte hålla benen stilla och stirrade på klockan i en timma tills jag kunde kliva upp och gå på toa, det var så det kändes några timmar till innan jag fick hoppa i badet och då gick det över till mer regelbundna värkar.
Men de satt också fortfarande i ryggen och jag tror det var då jag började få ett tryck i samband med värkarna, de gjorde inte så ont egentligen utan var mest obehagliga.
Kände i ryggen i princip hela förlossningen och kände inte i magen förrän det var krystvärkar.

Så det är det jag väntar på nu, att det ska börja i ryggen och att jag inte kan hålla benen stilla utan måste stå upp och röra på mig hela tiden.
Plus att det ska komma ett tryck neråt i samband med det jag känner för trots att jag har lite förvärkar nu så trycker det inte neråt.
Förra gången hade jag aldrig kännbara sammandragningar men det har jag nu och de sitter i magen längst ner nu på sista tiden, skitknasigt och just därför börjar jag fundera på om det onda kommer att sitta på samma ställe den här gången eller om det flyttar :wink:

Nåja, ska bli spännande att se hur hela alltet startar och om det känns likadant :)

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

Inläggav soffilina 21 dec 2010, 22:46

likväl som att du känner igen en värk när du väntar barn nummer ett och aldrig ens kännt på det förut, kommer du känna igen en värk med barn nummer två även om det inte känns som förra gången, det är jag säker på :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav svartam 25 dec 2010, 22:59

Vet inte om du kommer ihåg mig Danem, jag fick min lilla sladdis ungefär samtidigt som dig (Marsmamma men blev aprilmamma) Kikade in här ikväll för det var alldeles för länge sen jag var inne här sist.
Och såg att du skulle ha en liten igen, Grattis :D
Med min första blev jag igångsatt som du. Intensiv förlossning. Mitt andra barn, ett år och nio månader efteråt var en mindre ond och mycket mindre intensiv förlossning för min del. har alltid tagit lång tid för mig, men tvåan var den bästa av de tre förlossningarna!

Lycka till och grattis igen :D

http://www.svartam.blogg.se
Bild
Användarvisningsbild
svartam
Alltid online

BF: 090319

Inläggav Danem 26 dec 2010, 21:19

Ja det är klart jag kommer ihåg dig :)

Nu efter att ha fött igen kan jag säga att mina värkar kändes likadant den här gången, satt på samma ställe och CTG:n kunde inte registrera mina värkar precis som förra gången :lol:

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

Inläggav Petra86 26 dec 2010, 21:40

Jamen dåså.. då verkar det som på de flesta att de kommer på samma ställe.. då kan jag räkna med ryggslutet denna gången med då kanske.. :D
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online

Status: Mamma till Emilia och Lucas!

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm