-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ni som har torra ögon och har hittat fungerande linser?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Ni som har torra ögon och har hittat fungerande linser?Jag har ett stort problem, jag har länge försökt hitta linser som funkar med mina ögon, innan graviditeten så funkade det ganska bra.
Men nu efter så känns det som om ögonen har blivit torrare, en typ av linser kan funka ett litet tag sedan verkar det inte funka så bra. Jag gillar inte alls glasögon och detta blir ju ett litet problem. Därför undrar jag vad för typ av linser ni använder, ni som har torra ögon och har haft lite problem med att finna rätt linser men hittat rätt nu. =)
Re: Ni som har torra ögon och har hittat fungerande linser?Pröva att lägg en långtidsverkande droppe ögongel i linsen varje morgon och ha med dig att droppa extra under dagen som smörjning. Det fungerar för mig. Har alltid haft torra ögon och aldrig hittat ett par bra linser. Men ögondroppar fungerar ganska bra. Pröva viscotears eller köp någon som är för supertorra ögon. Annars sägs det ju att siliconlinser skall hjälpa ögonen att andas fast det har inte fungerat för mig. Glasögon kan man ju alltid ha hemma på kvällarna som avlastning om man inte vill ha det bland folk.
Re: Ni som har torra ögon och har hittat fungerande linser?Jag använder endagslinser. Det enda som fungerar på mig. Månadslinser blir jag jättetorr och irriterad av.
![]()
Re: Ni som har torra ögon och har hittat fungerande linser?Ska testa sån gel du nämner, det kanske funkar bättre.
Jag har testat månadslinser och ett antal endagslinser, men så fort jag hittat ett par endagslinser som funkar så dröjer det inte länge förän de heller inte funkar, fattar inte varför det blir så. Jo glasögon har jag väldigt ofta nu just pga att linserna krånglar, men jag trivs inte alls i dem och bli så irriterad när jag inte får dem rena :S
Re: Ni som har torra ögon och har hittat fungerande linser?Jag har haft samma problem som du och alltid gått från lins till lins då ingen har funkat. Mina ögon gillar inte linser helt enkelt. Men nu tror jag att jag har hittat en som fungerar bra och det är Synsams eget märke. De torkar inte ut mina ögon som andra linser har gjort!
5 inlägg • Sida 1 av 1
|