Hej ängeln83!
Det finns flera likheter i det du beskriver med vad jag genomgick. Oj vad säker jag var att det var kört...tills blödningen avstannade och illamåendet kom tillbaka ännu starkare, ett par dagar senare! Jag läste på ordentligt på nätet och lärde mig vad "spotting" och "breakthrough beeding" var för något. Den här texten var en av de som hjälpte mig. Det är ett utdrag ur en studie och länken till den finns under texten. Det finns ännu mer om du söker på nätet. Hoppas det hjälper och Lycka till!
"A total of 9% of women with clinical pregnancies (14/151) reported at least 1 day of bleeding during early pregnancy. Bleeding was typically light, requiring only one or two pads or tampons in 24 h. (This pattern is in contrast to the bleeding reported with ordinary menstrual periods, for which women in our study typically used 4–8 pads on the heaviest days of flow.) The heaviest bleeding during early pregnancy was 5 consecutive days, and a maximum of three pads or tampons were used per day (L in Figure 1). This pregnancy ended in a live birth."
http://humrep.oxfordjournals.org/content/18/9/1944.full