-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Niferexen ger halsbränna! Vad ska jag ta istället?
6 inlägg • Sida 1 av 1
Niferexen ger halsbränna! Vad ska jag ta istället?Mitt järnvärde hade sjunkit ner till 100 på sista BM-besöket, så barnmorskan meddelade att jag skulle börja med järntabletter. Köpte Niferex, men jag får sådan sjuk halsbränna av dem, trots att jag äter losec och kompletterar med novalucol vid behov. Jag kräks av halsbrännan och vaknar på nätterna av att jag håller på att kvävas av mina egna spyor
Har ni några järntips, både järntabletter, kost och hälsokost till mig, så jag slipper halsbrännan?
Re: Niferexen ger halsbränna! Vad ska jag ta istället?Drack endast blutsaft det hittar man på vanlig affär. Och hade dagen efter fl 145 i blodvärde.
Orsakar inte förstoppning heller. Kan vara vara värt att testa.
Re: Niferexen ger halsbränna! Vad ska jag ta istället?Jag äter Duroferon, köps på apoteket. Den är lite snällare, mot mig i allafall, än Niferex.
Hoppas du hittar något som fungerar för dig...
Re: Niferexen ger halsbränna! Vad ska jag ta istället?Jag äter hemofer. Tycker dom är super och man blir inte så hård i magen av den som andra järntabletter. Köpte dom på apoteket.
Re: Niferexen ger halsbränna! Vad ska jag ta istället?Nu har jag varit och köpt blutsaft, hoppas jag kan få upp järnvärdet med den.
Tack för tipsen tjejer!
Re: Niferexen ger halsbränna! Vad ska jag ta istället?Jag tar ngt som heter Fexim... Det är det enda Järntillskottet som är i brustablettsform... finns oxå på apoteket... det är oxå skonsamt mot magen... dock smakar det Fy f..n mne det är ngt man kan ta för att slippa bli förstoppad!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|