Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

"Normalt eller inte?

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

"Normalt eller inte?

Inläggav stjärnfall 01 dec 2009, 21:49

Är i vecka 6 (eller 7) och har mått pyton hela tiden...Nåja, det är en sak. Men idag när jag var på toa och pinkade, såg jag nåt röd/brunaktigt på pappret när jag torkade mig...Kan det bli så...? nu vågar jag knappt gå på huset för att det ska bli mera..Har dock inte ont i magen (peppar peppar) så det kanske kan bli så..?

Hör av er som vet lite mera än mig..tacksam för svar..b
stjärnfall
Stammis

Re: "Normalt eller inte?

Inläggav MariaTheres 02 dec 2009, 08:54

Hej!

Ja det är ganska vanligt att få små blödningar. Om du inte har ont i magen så är det förhoppningsvis ingen fara. Men om du känner dig orolig kanske du kan ringa och prata med bm eller sjukvårdsupplysningen. Om det fortsätter under dagen skulle nog jag åka in till akuten men jag är nog överdrivet orolig. Hoppas det löser sig.
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

BF: 100602
Status: Mamma till världens finaste gos!

Inläggav Nancy 07 jan 2010, 18:12

hur har det gått för dig?
jag är i v 5 och har också haft mer sparsamma blödningar i två dagar.. men inte magsmärtor.. hoppas hoppas att allt är som det ska. Det är eg bara att vänta och se säger dom på gynakuten - det är för tidigt att göra något eller se något alls.

Hoppas det gått bra för dig!

Nancy
Nancy
Stammis

Inläggav stjärnfall 10 jan 2010, 19:40

Jag är nu i vecka 14 typ och förra veckan såg då ultraljudet mkt bra ut...Så det var nog bara nåt tillfälligt..Man blir ofta känsligare som gravid och det kan ha vart nåt sånt...Lycka till..
stjärnfall
Stammis

Inläggav newhell 11 jan 2010, 08:05

åh va skönt att läsa detta!!! fick en pytte liten brun droppe i trosan o lite på pappret i fredags o ja e så orolig nu... men inge ont annars o inge mer har kommit heller, så normalt då? :wink:
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav rufsan 03 apr 2010, 21:10

hej, har också fått lite brunt och ljusrött men bara jättekort tid. Blev också orolig men har sedan lugnat mig, det kan hända nämligen att det kommer en liten blödning när inplantationen sker, har jag hört. Jag undrar förresten hur man skriver egna inlägg, kan bara svara. Jag har en fråga nämligen om humöret, Är i vecka 7 snart åtta och idag ville jag bara gråta hela dagen, utan någon anledning, kan det vara så länge? är det normalt? Killen tror ju att det är något fel.. men det är egentligen inget speciellt...
rufsan
Nykomling

Status: gravid precis i bröjan.

Inläggav Barn är underbara 30 jul 2010, 21:34

Jag hade blödning när jag skulle ha mens med mitt andra barn. Trodde inte jag var gravid men det var jag!!! Vanligt som de ovan sagt Lycka till!!!
Barn är underbara
Alltid online

BF: 110510
Status: Äntligen är han här vår Wilmer

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm