-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Nr2?
6 inlägg • Sida 1 av 1
Nr2?Hur vet man när man är redo för barn nr 2? Har alltid velat ha 2-3 år mellan barnen, min son är nu 1,5. Och jag tänker, kommer jag orkar en till? Kommer jag kunna ge båda lika mycket uppmärksamhet? Just nu känner jag mig otroligt trött hela tiden...
Re: Nr2?Hej! Vi väntar nummer 2 just nu. Dessa tankar har jag också haft från och till. Det blir ju alltid mer jobb med 2 stycken, redan innan den andra föds. Det får man räkna med.
Jag har inget bra svar för dig men det är ju ändå så att allting har fördelar och nackdelar. Personligen ser jag nästan bar nackdelar med att få barn för tätt och har helt valt bort det. Men tycker fortfarande att när lillkillen är 2 år och 4 månader är det fortfarande för tätt för ett syskon men är i det hela ändå nöjd med åldern. Hade vi väntat lite till skulle jag säkert sett att 2,5 eller 3 eller till och med 3,5 år är för tidigt. Det händer så mycket med min stora kille nu, både bra och jobbiga saker men jag försöker ändå tänka på de bra sakerna och ser fram emot att få ett syskon till honom! Ser ju hur mina kompisarna bebisar vuxit ikapp honom och nu leker de tillsammans! Jag tror att ju mer man tänker på det och sjukter upp det desto svårare blir det fatt bestämma sig för det finns så många positiva saker med artt både vänta och att kasta sig in i leken. Hoppas det löser sig för er!
Re: Nr2?Tack! Känns bättre nu
Re: Nr2?Min lilla tjej hinner bli 5 år innan Pytte kommer vilket inte är helt eget val men ibland går det inte fortare!
Dessutom känner vi att hon då har fått småbarns åren för sig själv, klarar det mesta själv och till och med kan hjälpa till med bebisen! Massa fördelar! Har svårt att förstå de som (ta inte illa upp nu) skaffar flera barn jättetätt! Ibland har ju inte den äldsta fått fylla ett år ens?! Pga att föräldrarna vill ha småbarns åren avklarade...det är inte heller säkert att barnen blir bra kompisar för att de är nära i åldrarna! Menar inte alls att ge dåliga vibbar här nu men som förälder och vänta med syskon verkar man väldigt unik då släkt och vänner frågat x-antal gånger när det blir syskon! Lycka till med de små ändå!!!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|