-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Nu är Charlie här (förlossnigshistoria)
5 inlägg • Sida 1 av 1
Nu är Charlie här (förlossnigshistoria)Kom ju på att jag inte har berättat hur det var när han kom till världen.
Vaknade kl 04:00 den 18/6, trodde jag hade ont i magen för att jag inte kissat på länge. Gick på toa, kissade och ner i sängen igen. Men det blev inge bättre snarare värre ont i magen. Jag gick upp igen för jag kände att jag behövde göra tvåan, var inte lös utan hård så jag tänkte inte mer på det, men jag kände allt att det inte stod rätt till på nå vis. Blev toanödig igen å då när jag reste mig upp blev det lite bött i trosan, antar väl att det var vattnet som gick, men det var inte mycket! Någon slempropp har jag då inte sett röken av. Den här gången var jag lös (intresseflagg, men ska jag berätta så ska ja). Hade fortfarande ont emellan åt så jag tog två alvedon och en dusch men inte hjälpte det. La mig i sängen, å till slut så kunde jag inte vänta längre utan då väckte jag min sambo å sa att värkarna hade börjat. Å de blev bara intensivare å intensivare. Så jag ringde förlossningen å talade om hur det låg till. Då hade vi bara kollat hur värkarna kom en gång eller vad man ska säga. Så hon bad mig att klocka dom några fler gånger för å se om dom kom med samma mellanrum igen. Å det gjorde dom. Cirkus 2 min mellan å de höll i sig i ca 1,5 min. Så jag ringde igen till förlossningen, å jag var så välkommen in. Ringde till mamma som skulle iväg å jobba å bad henne gå ut med hundarna. Ringde taxi, å dom var här på stört! När jag kom in och blev undersökt första gången så konstaterade dom att jag var 7-8 cm öppen redan .Så hela öppningsskedet hade skett medan jag låg å sov (vilket jag är tacksam över eftersom att det är det som gör mest ont)...Så det var bara att klä av sig och ta på sig landstingets vita rock och in på förlossningssalen. Sen gick det utav bara hejsan. Det tog en stund innan jag blev helt öppen. Fick lite värkstimulerande dropp.Hade bara lustgas som smärtstillande men det kände jag inte av. Vet inte hur länge jag höll på att krysta men kl 10:39 så kom lille Charlie ut. Å då ska ni veta att jag blev inskriven kl 06.39. Så det hela tog inte mer än 4 timmar. Å då är jag förstföderska. Så dom tyckte att det gick väldigt snabbt. Fick sy 2 stygn där nere sen hade jag lite blåmärken liksom inuti, men det fick jag för att det hade gått så fort sa barnmorskan. Han vägde 4040g och var 52 lång. Så våran midsommar 2009 spenderades på BB. Fick gå hem efter 2 dagar eftersom att allt var bra. Så nu är min lille son 3V + 2 dagar gammal..å han växer å blir så stor. Undrar ni något så fråga på bara....
Re: Nu är Charlie här (förlossnigshistoria)Va skönt att det gicks så fort. GRATTIS
Re: Nu är Charlie här (förlossnigshistoria)vilken drömförlossning! grattis!
Re: Nu är Charlie här (förlossnigshistoria)Grattis!! härlig berättelse.. längtar efter min egen plutt...
5 inlägg • Sida 1 av 1
|