-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Nu börjar jag bli orolig....
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Nu börjar jag bli orolig....Fick ma konstaterat förra måndagen, började blöda samma dag, lördag fick jag värkar. det kom nån tjock tråd och inget mer, idag blöder jag fortfarande..det är 10:e dagen nu och när jag kände på tappen igår så satt det någonting där som var som en liten bit av något, och det satt alltså fast inne i tappen och drog jag så fick jag mensvärk så jag lät det vara. en stund senare var det borta igen men inget kom ut. kan tillägga att jag fick tag i en liten bit och den var gråröd..skitäcklig. verkar som att det åkte in i tappen igen?:S har knappt ont, lite molvärk ibland. men mitt blod är jättesegt och slemmigt!!!!??!? vad betyder detta?? infektion? och kan det fastna rester precis innanför tappen? jag är så orolig att behöva skrapas..det är min värsta mardröm att sövas...
Re: Nu börjar jag bli orolig....Vad säger bm när du ringer? DU har inte tagit abortpiller än heller va? Har du blödit som en ordentlig mens redan eller har det bara kommit trådar? Jag fick bara trådar i början- sen kom resten men det drar ju ut på tiden för dig...
Sen är jag inte säker på att det är sådär superbra att du är på och pillar
Re: Nu börjar jag bli orolig....Jejnie Varför är du rädd för narkos? har du en dålig erfarenhet.
Jag tyckerd et är bättre att du söker akut och blir skrapad, du kan ju få prata med ngn på sjukhuset som lugnar dig. jag har skrapats 3 gånger och var livrädd (har kräkfobi o rädd för o må dåligt) men jag fick lugnande före, dem var urgulliga, fick en spruta precis före narkosen som gör att man slipper må illa. När jag vaknade hade jag kraftig mensvärk men fick bedövning, jag mådde jätte bra, det var äntligen över och jag kunde ta hand om mig själv igen! det kan ju bli värre om du låter detta vänta på sig själv, du kanske drabbas av infektion mm, åk iaf in och kolla! för din egen skull! Be strong tjejen!
Re: Nu börjar jag bli orolig....Jag tycker att du ska ringa sjukvården och förklara läget. Jag tror inte att det är så bra att försöka dra ut det själv. Man råds ju t. o. m att inte stoppa upp ens en tampong vid pågående missfall. Ingen här inne kan hjälpa dig att lösa detta. Kontakta vården så får du nog hjälp! Lycka till!!
Re: Nu börjar jag bli orolig....Jag tycker nog att du definitivt bör ta kontakt med en läkare som får kolla på dig.
Kanske inte är så kul att skrapas har själv gjort det sövningen var jättesmidig inget att oroa sig för. Efter någon vecka kollas man igen att allt är som det ska. Jag skulle absolut välja detta istället för att vara så här orolig plus att då vet man att allt som ska bort är borta och slippa hålla på att tänka hela tiden "tänk om......"
Re: Nu börjar jag bli orolig....nej jag har har blött som mens ungefär. nej jag har aldrig blivit sövd men jag får panik om jag tappar kontrollen..därför har jag kräkfobi, fobi för att ta tabletter jag inte tagit förr (jag vet inte hur min kropp reagerar och händer något så går det inte att "ta tillbaka" tabletten igen)..jag är rädd att min kropp inte klarar av narkos mm....jag får ringa kvinnokliniken imorgon, det är tyvärr för sent nu och jag tänker inte belasta akuten då detta inte känns akut..tycker bara det är konstigt att blodet är så segt och slemmigt....
Re: Nu börjar jag bli orolig....Sen tycker jag det är konstigt om kroppen inte stöter ut detta själv..en hinnsäck på 10 mm...det var ju bara i vecka 5+5. det är väl efter vecka 9 det brukar behövas skrapning? hmm..
Re: Nu börjar jag bli orolig....har du haft som en mens är det nog bara det sista på väg ut nu... det river ju och sliter lite i livmodern så att blöda ett par veckor är inget konstigt.
men ring i morgon!!!
Re: Nu börjar jag bli orolig....ja jag hoppas det..det är bara konstigt att det känns som om det fastnat något inne i tappen. men sånt brukar väl ändå kroppen sköta själv tillslut..?:S ja jag ska absolut ringa imorgon!!
Re: Nu börjar jag bli orolig....det kan behövas tidigt i graviditeten med, om inte kroppen lyckas stöta ut allt, eller om man blöder kraftigt.
Man gör ju tom skrapning av slemhinna vid riklig mens!
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|