Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Nummer 2? behöver råd

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Nummer 2? behöver råd

Inläggav elinorlilja 18 jan 2012, 12:49

Hej hej!

Haren liten undran och behöver lite tips kring min lilla tanke.

Jag är normalt sett arbetslös nä jag inte är mammaledig men nu ärmin mammledighet snart slut (1 feb) och fått en tanke på att ev skaffa en bebis nummer 2 rdan i år (snart eftersom jag vill att bebisen ska födas tidgt nästa år som min lilla tjej som föddes i januari). Jag vill dessutm h samma mammapenning som jag har nu men nu till min fråga:

Vad skulle ni gjort i min sitution?. Vi har inte den bästa ekonomin eftersom jag är arbetslös men vi tänkte sälja vårt hus och sätta oss i hyres oc då skulle vi ha råd med ett barn till. Jag vill ha mina 2 barn innan jag blir 27 och oh om jag måste jobba och skaffa fast jobb vet man ju aldrig när man skaffa den andra. Jag lever efter att " den perfekta tiden kommer aldrig" och tänke därför köra på men vad skulle ni som sagt gjort?.

Undar dessutom om jag gör min dotter en tjänst eller otjänst med att skaffa en till?. Jag älskar ju min tjej så frukansvärt mycket och vill inte att hon ska känna sig otillräcklig md tanke på att vi skaffar en till. Är jag helt ute och cyklar eller?, bra en konstig tanke som slog mig.

Tacksam för svar!
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Re: Nummer 2? behöver råd

Inläggav trollsländan 22 jan 2012, 11:08

Hej Elinorlilja!

Om ni anser att ni har råd så tycker jag ni skall köra på! Vi är lite i samma sits här. Jag har ingen fast anställning utan vikariat och om jag blir gravid nu så vet vi inte ifall mitt kontrakt kommer att bli förlängt...men vi har bestämt oss för att köra på. Vi vill också ha barn tätt. Våran lillkille är 1 år och vi känner oss redo för ett lillsyskon!

Visst kommer nog er lilla tjej att känna lite svartsjuka sådär i början, men jag tror att barn vet och förstår att föräldrar älskar sina barn lika mycket om man ger sig tid till båda barnen. Sedan är man ju två föräldrar som tur är som kan ge båda barnen uppmräksamhet om mamman tillexempel är upptagen mycket med den nyfödde i början. Allt fixar sig om man bara vill. Lyssna till ditt inersta! annars kommer du ångra dig senare.

Jag slutade med mina p.piller i fredags! :D

Lycka till!
Bild
Användarvisningsbild
trollsländan
Alltid online

Bor: utomlands
Status: Stolt mamma, försöker igen

Re: Nummer 2? behöver råd

Inläggav elinorlilja 22 jan 2012, 13:46

Ja nu är det svårt och veta om vi har råd eftersom vi inte har sålt huset ännu men när det väl är sålt så borde vi ha det.

Jag tror att ju senare man skaffar nummer två desto mer avundsjuka borde det bli eftersom barnet då länge varit själv.
Kul att ni också är på g! Säg gärna till när du fått ett +:).
Lycka till!
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm