-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Nyblivna mammor försöker nr 2!Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Hmm... Har haft typ som mensvärk i tre dagar nu och brukar aldrig ha mensvärk innan mensen kommer. Först var jag lite rädd att det var en ny cysta, men sen tyckte jag det kändes mer som "växtvärken" när jag var gravid... Tog ett test i morse BIM -1 och det var negativt, så får väl vänta och se.
Skoogstrollet: Jag har på senare tid börjat våga lämna rummet kortare stunder när Emanuel badar. Men det går aldrig mer än några sekunder mellan att jag kollar honom och jag hör alltid att han sitter och plaskar och leker och skulle höra om han halkade eller något. Gör bara småsaker som lägger kläder i tvätten och hämtar leksaker. Jag skulle inte våga sätta mig vid datorn, för jag känner att jag skulle tappa uppmärksamheten på Emanuel då.
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!baby-summer: Vi håller tummarna för att det är rätt sorts värk.
Ja, här är hoppet om syskon helt ute nu efter två negativa gravtest och mensen som kom dagen efter jag var hos bm ... Antagligen hade den inget längre att vänta på då jag inte hade något att hoppas på. Nu är mer frågan om jag ska sälja alla babygrejerna eller om jag ska vänta några år och hoppas på att hoppet ändå inte är ute. Ja, sambon ligger tydligen ute på marknaden på spraydate upptäckte jag igår när jag själv funderade på att göra en första presentation. Någon ny relation lär det ju inte bli på ett tag, men det kunde ju vara trevligt att träffa på lite nytt folk. Det var ju trots allt det som var det roliga en gång i tiden. Nu är det ju inte lika enkelt längre med ett krävande barn i släptåg ... Lite sur blev jag när jag upptäckte att han hade registrerat sig redan i mitten av november ... Så det är kanske inte så konstigt att han stänger ner sidor på nätet så fort jag kommer förbi. Den här gången hade han glömt att logga ut tror jag ... Sedan var han indirekt ganska raljerande i vad han inte sökte ... Ja, ja, det blir synd om den som får ta hand om honom härnäst. I hans värld är han inte psykiskt sjuk enligt de tre läkare han frågat, men han går ändå på antideppmedicin och har ångest och panikångestattacker med jämna mellanrun ... Självinsikt förstår han nog inte vad det betyder ... Medan Ronja sov idag på fm har jag börjat söka efter lägenheter på nätet genom att kolla var alla gator ligger på en karta. Det är inte helt enkelt kan jag lova. Det bästa vore ju att få tag på en liten trea på 75 kvm, så Ronja kan få eget rum på sikt när hon kommer behöva det. Jag är ju inte den personen som gillar att flytta precis, då jag är rätt bra på att vara ekorre. Jag får börja ringa nu i veckan när jag även fått tag på någon samordnare för förskolorna i stan.
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Jag är riktigt glad idag! Maken och jag har sedan ett tag tillbaka bestämt oss för att vi vill försöka med ett syskon till Lina. Jag har fått tillbaka mensen sedan fyra (tror jag det var) månader tillbaka, men eftersom jag fortfarande ammar Lina 3-4 gånger per dag så vågade jag inte vara helt säker på att jag har ägglossning också. Vi har inte tänkt börja förrän i april/maj, eftersom vi vill ha minst två år mellan syskonen även om vi mot förmodan skulle ha turen att lyckas direkt. Men tiden går ruskigt fort och det är inte långt kvar tills dess så vi tyckte att det var bäst att börja testa och se om jag faktiskt har ägglossning, för annars behöver jag ju trappa ner amningen innan april. Så skönt att veta att jag är regelbunden och har ägglossning så att vi kan ta nedtrappningen av amningen i den takt som Lina och jag själva vill och inte behöva stressas av syskonplanerna.
Skoogstrollet Jag hoppas verkligen att du får nytta av Ronjas babysaker igen! Jag kan tänka mig att det ändå är lite stressande att ha dom kvar. Att dom liksom påminner om syskonet som saknas. Kanske är det lättare att göra dig av med dom och så får du glädjen att köpa nytt om/när förutsättningarna är rätt för ett syskon. Samtidigt kanske det känns för mycket som att du "ger upp" om du säljer (plus att det ju faktiskt kostar att köpa på nytt sen). Det är nog olika hur det skulle kännas för olika personer. Jag tror nog du gör rätt i att skaffa dig en trea direkt så att du slipper flytta mer än nödvändigt. Flytta är INTE kul i min värld
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!haha, jag ser nu att jag glömde att uttryckligen skriva att jag fått positivt utslag på ägglossningstestet idag, men det framgick nog
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Skogis: Det var nog hög tid att det var slut mellan dig och ditt ex. Han verkar, för att uttrycka mig klart, inte riktigt riktig. jag blir så arg!!!! Skönt i alla fall att du börjat leta efter lägenheter (och att du får hjälp av mammavännerna), en trea låter helt perfekt. Och flytta är inte, inte roligt. Förstår precis hur du känner! Svårt med alla bäbissakerna. De står ju både för hopp och för sorg/längtan. Spar några favoritsaker och skänk resten till Röda korset eller liknande kanske?
Babysummer: Hoppas verkligen att det är rätt sorts värk! Idag är din Bim-dag, hur går det? Elenak: Haha, förstod vad du menade men visst saknades nån form av mening där ovan. Skönt att du ägglossar. Det är ju trots allt nummer ett! Vi har precis kommit hem från en underbar övernattning på herrgård för att fira ettårig bröllopsdag. Fantastiskt att bara få rå om varandra under ett dygn
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Nehe... Då blev det inget denna gången heller. Mensen kom precis. Men men... känns i alla fall skönare att veta, att få mensen, än att inte få den och få negativt på testet och gå och undra vad som händer. Så nu längtar jag bara tills mensen tar slut, så vi kan börja med nästa försök.
Nellie:Hoppas det går bättre för dig, du har ju bra förutsättningar nu. Dagen före är ju ändå riktigt bra. Håller tummarna för dig! Elenak: Vad skönt för dig att veta att du har ägglossning.
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Hur går det för er tjejer?
Hoppas på äl på ingång här...
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Hej
oj vad många gånger jag tittat in här men det har alltid kommit något emellan när jag ska skriva. För mig går allt bra och jag håller alla tummar för er andra att det är er tur nu Skoogstrollet: jag instämmer med många här som skrivit om din situation, jag tycker han beter sig väldigt respektlöst mot dig o din dotter. Ni kommer få ett så underbart liv när väl allt faller på plats.
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Nää, typiskt baby-summer! Men snart är det dags för ny omgång! Som jag läste häromdagen, livet är uppdelat i tvåveckorscykler som båda har sitt. Och två veckor är ju inte så långt
Hallon: Hejja, hejja! Äntligen ägglossning!!!! Jodå, för mig går det faktiskt väldigt bra. Fick foglossning för några dagar sedan och den håller i sig.
Re: Nyblivna mammor försöker nr 2!Hej tjejer!
Hoppar in i den här tråden, för här var det många välkända ansikten. Mycket tråkigt att höra att ni separerat Skoogstrollet. Vi gör nu ett första försök på ett syskon till Lovisa och idag visade äl-testet glad gubbe. Nu kör vi!
|