-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
nyss fått reda på att jag är gravid.
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
nyss fått reda på att jag är gravid.jag gjorde ett test för två dagar som var positivt så då gjorde jag tre till varav ett var ett clearblue digital test där det stod att det var 2-3 veckor sen befruktningen var gjord, ganska tidigt alltså och nu är jag jätte orolig att det ska hända nått och det ska försvinna? eller att alla fyra testerna ska vara fel? jag mår illa och har ganska ömma bröst har också fått lite mer flytningar än vanligt (har läst att det kan vara ett symptom). ska man inte till mvc förens vecka tolv tänk om alla testerna är fel och jag bara inbillar mig?`jag är jätte orolig för jag vill verkligen det här.
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.testerna är inte fel, grattis, du är gravid
oro över att något ska hända, finns för de allra flesta, man får försöka lägga det åt sidan, det finns inget du själv kan göra åt saken... man får försöka tänka att de allra flesta konstaterade graviditeter faktiskt slutar med en frisk bebis
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.Du är inte ensam om att vara orolig.. jag kan inte tänka på annat..
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.Välkommen hit och grattis!
Nej dina test lurar dig inte utan du är gravid Släpp oron, ingen idé att oroa sig för det hjälper inte. Man kan inte stoppa ett missfall om det är på väg att ske. Tänk positivt istället! Du väntar barn, inte ett missfall Du behöver inte vänta till vecka 12 för att ringa utan gör det redan nu, om du är så pass orolig är det bättre att prata med en barnmorska. Slappna av och njut istället Det gör jag trots att jag inte fattar att jag är gravid, jag njuter av den här tiden och hoppas på det bästa!
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.glömde skriva att jag plussade igår.. men ville göra ett till idag och det visade att jag är gravid.. Jag är verkligen gravid!!!
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.tack så mycket för alla svar det känns mycket bättre nu
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.Grattis tjejer som precis plussat!
Förstår att ni är oroliga, det var jag oxå. Men jag skriver som de andra, försök att njuta av graviditeten. Jag sitter nu här i vecka 19 med foglossning och är helt sjukskriven..det mesta känns trist (eftersom jag får så ont när jag rör mig) men sen får jag tänka på att det är en liten bebis i magen och att det är därför det gör ont och då ler jag istället STORT GRATTIS!
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.Grattis till plussen tjejer!
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.Grattis till er båda.. Herregud vad jag oroade mig jag också när´jag fått plus.. men allt har gått bra och det gör det ju för det mesta. Oron är normal eftersom man så gärna vill men försök tänka positivt så mår både du och den lílla mycket bättre
Re: nyss fått reda på att jag är gravid.Heej.. tack för era positiva svar.. idag gjorde jag mitt femte test, o nu är det verkligen på riktigt, haha... fått möte med barnmorskan 28e.. Vi kunde inte hålla oss med denna nyhet så hela min sambos familj vet om detta.. jag kommer att berätta för mina föräldrar och syskon imorgon.. Vet att många väntar, men det känns bra att berätta.. om inte för att man är så jäää*la lycklig, om det skulle hända något så har man stöd och förståelse från sina närmsta..! Hur vanligt är det att man berättar på en gång??
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|