Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

nyss fått reda på att jag är gravid.

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

nyss fått reda på att jag är gravid.

Inläggav jag_krantz 09 maj 2010, 21:26

jag gjorde ett test för två dagar som var positivt så då gjorde jag tre till varav ett var ett clearblue digital test där det stod att det var 2-3 veckor sen befruktningen var gjord, ganska tidigt alltså och nu är jag jätte orolig att det ska hända nått och det ska försvinna? eller att alla fyra testerna ska vara fel? jag mår illa och har ganska ömma bröst har också fått lite mer flytningar än vanligt (har läst att det kan vara ett symptom). ska man inte till mvc förens vecka tolv tänk om alla testerna är fel och jag bara inbillar mig?`jag är jätte orolig för jag vill verkligen det här.
jag_krantz
Stammis

BF: 110102

Re: nyss fått reda på att jag är gravid.

Inläggav soffilina 09 maj 2010, 21:33

testerna är inte fel, grattis, du är gravid :)

oro över att något ska hända, finns för de allra flesta, man får försöka lägga det åt sidan, det finns inget du själv kan göra åt saken...
man får försöka tänka att de allra flesta konstaterade graviditeter faktiskt slutar med en frisk bebis :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav caleri 09 maj 2010, 21:33

Du är inte ensam om att vara orolig.. jag kan inte tänka på annat.. :(
Bild
caleri
Stammis

BF: 110122
Status: Gravid med andra barnet : )

Inläggav Danem 09 maj 2010, 21:38

Välkommen hit och grattis!

Nej dina test lurar dig inte utan du är gravid :)
Släpp oron, ingen idé att oroa sig för det hjälper inte. Man kan inte stoppa ett missfall om det är på väg att ske.
Tänk positivt istället! Du väntar barn, inte ett missfall :)

Du behöver inte vänta till vecka 12 för att ringa utan gör det redan nu, om du är så pass orolig är det bättre att prata med en barnmorska.

Slappna av och njut istället :)
Det gör jag trots att jag inte fattar att jag är gravid, jag njuter av den här tiden och hoppas på det bästa!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav caleri 09 maj 2010, 21:38

glömde skriva att jag plussade igår.. men ville göra ett till idag och det visade att jag är gravid.. Jag är verkligen gravid!!! :) gravid 1-2 så väldigt tidigt.. jag vill att tiden ska gå.. jag vill veta om jag kommer få behålla barnet...
Bild
caleri
Stammis

Inläggav jag_krantz 10 maj 2010, 12:27

tack så mycket för alla svar det känns mycket bättre nu :D jag ringde till mvc idag och talade med dom jag ska dit på onsdag och göra ett test till och prata lite så det känns bra, gjorde ett test till idag det var positivt ddet med så nu har jag gjort fem test.grattis caleri visst är det svårt att förstå :shock: jag bara längtar till magen blir större och första ultraljudet och tänk att ha en liten bebis :D det känns helt galet .
jag_krantz
Stammis

BF: 110102

Inläggav Magda84 10 maj 2010, 12:47

Grattis tjejer som precis plussat!

Förstår att ni är oroliga, det var jag oxå. Men jag skriver som de andra, försök att njuta av graviditeten. Jag sitter nu här i vecka 19 med foglossning och är helt sjukskriven..det mesta känns trist (eftersom jag får så ont när jag rör mig) men sen får jag tänka på att det är en liten bebis i magen och att det är därför det gör ont och då ler jag istället :) Är ju helt fantastiskt att vi ska bli föräldrar. Tänk positivt och njut, även om oro och andra symtom ibland gör det svårt.

STORT GRATTIS!
Magda84
Alltid online

Status: mamma till underbara Nora

Inläggav grynet_å_jag 10 maj 2010, 12:51

Grattis till plussen tjejer! :)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav helenaeg 10 maj 2010, 12:55

Grattis till er båda.. Herregud vad jag oroade mig jag också när´jag fått plus.. men allt har gått bra och det gör det ju för det mesta. Oron är normal eftersom man så gärna vill men försök tänka positivt så mår både du och den lílla mycket bättre
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav caleri 12 maj 2010, 19:52

Heej.. tack för era positiva svar.. idag gjorde jag mitt femte test, o nu är det verkligen på riktigt, haha... fått möte med barnmorskan 28e.. Vi kunde inte hålla oss med denna nyhet så hela min sambos familj vet om detta.. jag kommer att berätta för mina föräldrar och syskon imorgon.. Vet att många väntar, men det känns bra att berätta.. om inte för att man är så jäää*la lycklig, om det skulle hända något så har man stöd och förståelse från sina närmsta..! Hur vanligt är det att man berättar på en gång??
Bild
caleri
Stammis

Nästa

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm