-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Jag förstår hur ni känner, fast ändå inte. Det hade nästan varit skönare att vara i er sist om jag ska vara ärlig, ÄL med efterföljande (även om den är oönskad) mens betyder ju iaf att kroppen mår bra och fungerar som den ska. Trodde verkligen att jag skulle vara gravid nu när jag slutade med mina p-piller i somras. Är så sjukt nervös inför mitt besök på Sophiahemmet om några veckor, hoppas verkligen att det inte är ngt fel på min kropp och att det bara är lite medicin som behövs för att kicka igång allt. Jag längtar så mycket efter att bli gravid att jag nästan får en krampaktig känsla i magen när jag ser bebismagar på stan. Åh!
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Stockholm23: Förstår dig absolut. Jag har också hellre såhär och vet att kroppen ändå är "igång", bara det att det inte klaffat till 100% än. Håller tummarna att det räcker med lite medicin för din del.
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!stockholm.. m jag vet hur det känns.. känns som man ser de där magarna överallt också o var o varannan dag får man höra vänner som är på tjocken.. =( roligt för de men mindre roligt för en själv när man bara misslyckas gång på gång..
kramisar ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!ÅH spännande, jag åt p-piller/hormonspiral bytte väldigt mycket fram och tillbaka, slutade den 3 oktober -11 blev gravid 17 okt-11 alltså väldigt snart efter!
Hoppas det tar sig nu lycka till !
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Jag förstår dig Stockholm. Min senaste mens Vet inte om det var det, väldigt blaskigt men höll på i 6 dagar, under några dagar var den så kraftig så jag höll på att ringa in akut. Det rann som du skriver . 9 dagar senare fick jag blodblandade flytningar som har hållit på i nästan 7 dagar, väldigt lite klarade mig med tros skydd.
Jag har fått 2 barn sen tidigare, dom är 8 år och 11 år. Så jag vet att allting fungerar sen tidigare. Men jag vet ännu inte om kroppen har hittat tillbaks. Håller tummarna att det räcker med bara lite medicin för din del. För min del så tyckte sköterskan att jag skulle vänta 3-4 mån innan dom ville göra något.
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Tråkigt Grim!
Håller tummarna hårt att det blir en liten november bebis!!!!!
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!
Ja, det håller vi tummarna för här hemma! Blev faktiskt inte särskilt besviken över att mensen kom, utan mest förvånad att den kom 3 dagar tidigare.
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Jag slutade efter 8-9 år och blev gravid 3 månader senare. Kollade ägglossning sista månaden och blev gravid direkt
Mamma till Heiley (110123)
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Hej alla!
Vad kul att se att några fortfarande hänger i den här gamla tråden!=) Det är kul att se många gamla ansikten (och nya såklart!) och jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er! Stockholm23: Hur gick det på besöket på Sophiahemmet?
Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!Hej!
Jag slutade med mina ppiller för 20dagar sedan, käkade dom i ca 2år. Dom gångerna jag missade tabletter i några dagar så fick jag alltid en blödning, men nu har jag inte fått något alls, inte ens i närheten! Dock har jag olika "symptom" för graviditet men hörde att det kan vara samma vid piller-stopp? Enormt ömma bröst, smärtor ungeför som mensvärk, illamående, yrsel, kissar JÄMT, trött jämt osv osv.. Kan det hända att jag är gravid? Har "myst" varje dag sen jag slutade med mina piller och vill gärna vara gravid men vågar inte testa då jag är rädd för ett negativt svar
|