Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Nyss slutat med p-piller för att bli gravid!

Inläggav Stockholm23 04 feb 2012, 19:09

Jag förstår hur ni känner, fast ändå inte. Det hade nästan varit skönare att vara i er sist om jag ska vara ärlig, ÄL med efterföljande (även om den är oönskad) mens betyder ju iaf att kroppen mår bra och fungerar som den ska. Trodde verkligen att jag skulle vara gravid nu när jag slutade med mina p-piller i somras. Är så sjukt nervös inför mitt besök på Sophiahemmet om några veckor, hoppas verkligen att det inte är ngt fel på min kropp och att det bara är lite medicin som behövs för att kicka igång allt. Jag längtar så mycket efter att bli gravid att jag nästan får en krampaktig känsla i magen när jag ser bebismagar på stan. Åh!
Stockholm23
Stammis

Inläggav Grim 04 feb 2012, 20:44

Stockholm23: Förstår dig absolut. Jag har också hellre såhär och vet att kroppen ändå är "igång", bara det att det inte klaffat till 100% än. Håller tummarna att det räcker med lite medicin för din del.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Status: Planerar barn

Inläggav heidimariajohanna 05 feb 2012, 18:45

stockholm.. m jag vet hur det känns.. känns som man ser de där magarna överallt också o var o varannan dag får man höra vänner som är på tjocken.. =( roligt för de men mindre roligt för en själv när man bara misslyckas gång på gång..

kramisar
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav mandipandi 06 feb 2012, 08:30

ÅH spännande, jag åt p-piller/hormonspiral bytte väldigt mycket fram och tillbaka, slutade den 3 oktober -11 blev gravid 17 okt-11 alltså väldigt snart efter!

Hoppas det tar sig nu lycka till !
mandipandi
Nykomling

BF: 120709
Bor: Ingarö

Inläggav Catta2 06 feb 2012, 09:11

Jag förstår dig Stockholm. Min senaste mens Vet inte om det var det, väldigt blaskigt men höll på i 6 dagar, under några dagar var den så kraftig så jag höll på att ringa in akut. Det rann som du skriver . 9 dagar senare fick jag blodblandade flytningar som har hållit på i nästan 7 dagar, väldigt lite klarade mig med tros skydd.

Jag har fått 2 barn sen tidigare, dom är 8 år och 11 år. Så jag vet att allting fungerar sen tidigare. Men jag vet ännu inte om kroppen har hittat tillbaks. Håller tummarna att det räcker med bara lite medicin för din del. För min del så tyckte sköterskan att jag skulle vänta 3-4 mån innan dom ville göra något.
Catta2
Stammis

Inläggav Catta2 06 feb 2012, 09:12

Tråkigt Grim!
Håller tummarna hårt att det blir en liten november bebis!!!!!
Catta2
Stammis

Inläggav Grim 06 feb 2012, 10:07

Catta2 skrev:Tråkigt Grim!
Håller tummarna hårt att det blir en liten november bebis!!!!!

Ja, det håller vi tummarna för här hemma! Blev faktiskt inte särskilt besviken över att mensen kom, utan mest förvånad att den kom 3 dagar tidigare. :P
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Grim
Alltid online

Status: Planerar barn

Inläggav elinorlilja 10 feb 2012, 13:48

Jag slutade efter 8-9 år och blev gravid 3 månader senare. Kollade ägglossning sista månaden och blev gravid direkt
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Inläggav louham 12 feb 2012, 20:28

Hej alla!

Vad kul att se att några fortfarande hänger i den här gamla tråden!=) Det är kul att se många gamla ansikten (och nya såklart!) och jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er! Stockholm23: Hur gick det på besöket på Sophiahemmet?
louham
Stammis

BF: 120521
Status: Nybliven mamma :D

Inläggav elinsofie 20 feb 2012, 23:11

Hej!

Jag slutade med mina ppiller för 20dagar sedan, käkade dom i ca 2år.
Dom gångerna jag missade tabletter i några dagar så fick jag alltid en blödning, men nu har jag inte fått något alls, inte ens i närheten!

Dock har jag olika "symptom" för graviditet men hörde att det kan vara samma vid piller-stopp?

Enormt ömma bröst, smärtor ungeför som mensvärk, illamående, yrsel, kissar JÄMT, trött jämt osv osv..

Kan det hända att jag är gravid?
Har "myst" varje dag sen jag slutade med mina piller och vill gärna vara gravid men vågar inte testa då jag är rädd för ett negativt svar :(
elinsofie
Nykomling

FöregåendeNästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm