Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

Nytt. Aldrig känt mer längtan.

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: Nytt. Aldrig känt mer längtan.

Inläggav eifos 16 feb 2011, 15:39

Jo, får ta det som det kommer. Hoppas blodproverna går bra idag. :) Men vilken underbar känsla det måste vara att ha ett barn i magen, när man väl vet att man ska behålla det.
Jag tror jag gör så att jag får se hur allt blir. Får ta det som det kommer. Han är 27, kanske det som gör att jag känner lite press? Även om det är han som säger att han inte känner sig redo nu. Eller att det är så att jag vill för att han inte vill? Svårt att veta hur man vill ha det. På ett sätt vill jag så gärna ha barn och allting vad det innebär. Jag har inga problem med att inte gå på krogen. Sedan kan man ju faktiskt fortsätta med sitt liv även om man skaffar barn. Är man två så går det ju bra. Jag har många kompisar som har barn.
Mina föräldrar vet jag skulle bli hur glada som helst om jag blev gravid.
Vet att det är bra att vänta. Vet inte varför jag känner lite stress/press just nu. Har aldrig ens tänkt på barn. Men nu är jag så lycklig och jag vet att det är det här jag vill. Men det är bra det du säger, att jag ska vänta ett tag, flytta ihop och se hur allt är. Det är ju ändå ett barn det handlar om.
Men det är så skönt att veta att jag har det stöd jag faktiskt har, om jag skulle bli gravid. Så jag vet med 100% säkerhet att jag skulle klara av det. Och därför känns det nog som om man vill det nu.
Stort beslut, men jag vet inte varför jag känner mig så säker på att jag vill nu. Hade jag varit den som läste det jag skrev, så hade jag skrivit precis som du Creadiem. 6 månader är ingenting. Och jag är bara 23 år gammal. Har mycket kvar att göra. Men ändå känner jag att, jag ger ju inte upp hela mitt liv bara för att jag har en liten bebis. Klart man ger upp mycket, det vet jag, men vissa stunder känner jag mig så säker på att det är just det här jag vill. Han är den bästa kille jag nånsin träffat. Han är snäll. Han skulle ta ansvar. Visst, vad som helst kan hända mellan oss. Men det är inte som alla andra förhållanden, där det tar slut och den ena får ta hand om barnet. Jag skulle göra allt för barnet, och det skulle han med.. Ja, nej vi får se vad som händer. Får se vad man känner om några månader när vi bott med varandra ett tag. :)
eifos
Nykomling

Inläggav Creadiem 16 feb 2011, 20:04

Det kan vara en bra inledning, flytta ihop och se hur det känns efter några månader......Det löser sig ska du se.... :)
MF: 8/10 -10 (v.8+4)
Creadiem
Alltid online

Inläggav Rielly 16 feb 2011, 21:40

låter som du tänkt igenom allt en gång till =) Blodproven gick inte alls. Men hon sa att vi kunde vänta tills nästa möte om ett par veckor. Hon hittade nämligen inga ådror. Är lite orolig nu dock. Ska in för ultraljud imorgon då dom tror att bebe kanske "fastnat" i äggstocken. Förhoppningsvis är så inte fallet och allt är normalt. Får som sagt veta imorgon. Så får jag även veta om jag är så långt gången som jag tror =) Hoppas allt går bra för dig nu iaf med flytten och allt =)
BildBild
Rielly
Stammis

BF: 111003
Bor: Newcastle

Inläggav eifos 18 feb 2011, 12:40

Okej. Aj då. Men hur gick ultraljudet? Ja jag hoppas det går bra med flytten, alltid lite jobbigt att flytta. Även om han "bott" hemma hos mig ett bra tag, så känns det alltid lite mer speciellt att faktiskt flytta ihop på riktigt. Ja, jag kanske också ska tänka "händer det så händer det". Men spiralen måste ut snart. Mår väldigt illa av den och får yrsel. Får se om det blir p-piller eller hur man gör. Han tycker inte om kondom, och han verkar inte ens bry sig om att skydda sig, som det verkar när vi pratar om att jag ska ta ut spiralen. Jag sa att vi måste hålla upp med sex när jag tar ut den, men jag vet inte om han känner då det där med att "händer det så händer det" där med. Vissa stunder känns det då som om han vill att jag ska bli gravid. Men sedan vill jag ju inte bli gravid utan att han vill ha kvar det, för jag har sagt att jag nog inte klarar av en abort till. Har pratat om det och han vet om det. Får se hur han blir när jag väl tar bort spiralen, om han köper en massa kondomer, eller slutar ha sex, då vill han förmodligen inte ha något barn nu. ;P Fortsätter vi ha sex och inte har något skydd, då kan man ju nästan räkna med att bli gravid.
eifos
Nykomling

Inläggav Rielly 18 feb 2011, 12:54

Ultraljudet gick jätte bra fick se ett litet hjärta slå så himla mysigt att se känns så himla mycket bättrenu. Killen blev eld och lågor och berättade för folk på jkobbet efteråt tror inte riktigt han kunde hålla sig haha. Men du får prata med honom när du tagit ut spiralen kännjs ju i för sig som att du redan gjort det men gör dert igenm så blir det absolut inga missförstånd.
BildBild
Rielly
Stammis

Inläggav eifos 18 feb 2011, 13:15

Hehe kan tänka mig det. Det roliga är att killar ofta är mer känsliga än tjejer. Har märkt på många killar att de blir helt till sig när deras tjejer blir gravida. Nästan lite fjantigt ;).
Men förstår att han blir sådär, underbart att höra hjärtslag.
Jo precis, jag tror det jag med. Jo vi har pratat om det. Men det är nog som du säger, bäst att ta det när det väl är så att spiralen är ute. Får se hur han tänker när det väl är gjort. Märker nog det ganska fort. Isåfall börjar jag bara med p-piller tills han är redo. Ska inte pressa på heller. Vill ju när det väl är dags, att båda ska vilja det lika mycket. Men jag ska kontakta ungdomsmottagningen och se till att få det fixat här snart. Så får jag ta ett snack med honom då. :) Eller ja, se hur det blir där med om han tar tag i att faktiskt ha kondom eller hur han vill göra.
eifos
Nykomling

Inläggav Rielly 19 feb 2011, 13:30

Jo jag har märkt det han har mer gravid symptom än mig hehe är nästan lite kul =P Igår var det illamående klarade inte av lukter och uppblåst mage jag skratta så jag kikna när han satte igång och klaga hehe =P
BildBild
Rielly
Stammis

Föregående

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm