Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Obeskrivligt trött!!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Re: Obeskrivligt trött!!

Inläggav Maria_83 27 jun 2009, 10:58

Håller med dig AmandaExAnimo! Jag sover bra till ungefär ett två och sen vaknar jag till och från hela tiden och ändå är jag något så otroligt trött!
Hoppas dock att det ska ge med sig snart :D
Maria_83
Stammis

Inläggav baarfota 01 jul 2009, 09:10

Jag känner igen mig och kan bara hålla med. Var relativt aktiv innan och tränade i alla fall fyra gånger i veckan och hade så klart tänkt att jag skulle fortsätta på samma sätt om/när jag blev gravid. Vi bor tre trappor upp i huset och om jag går upp i stället för att ta hissen så skenar pulsen och jag har andningssvårigheter när jag kommer upp. Ni kan juh säkert gissa hur det går med träningen med en sån grundkondition :P

Sover gör jag minst 12 timmar per natt, gärna 14, och då går jag bara upp för att jag måste, kunde utan problem sova dygnet runt. De säger att det blir bättre. Jag väntar med spänning :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
baarfota
Stammis

BF: 010122

Inläggav Mrs Faith 01 jul 2009, 09:30

Jag är bara i 5e veckan, men trött på ett sätt jag inte varit med om tidigare, går helt enkelt inte att hålla sig vaken. Tröttheten började redan v 4 och gjorde att jag starkt misstänkte graviditet.

Jag har t o m gjort det absolut förbjudna, nämligen somnat när jag satt och vakade över en patient (jobbar inom psykiatrin). Jag nickade till och vaknade direkt, men fick under timmen jag satt hos patienten kämpa järnet för att hålla mig vaken (och poängen med att jag satt hos patienten är för att se till att hon inte skadar sig själv, så somna är absolut förbjudet). Däremot vaknade jag pigg kl 7 i morse på min lediga dag... men redan nu vid 10.30 på förmiddagen känner jag den tunga tröttheten komma krypande. Är dessutom andfådd för minsta lilla. Det är första gången jag är gravid och inte trodde jag att gravidsymptomen skulle börja så tidigt. Barnet är dock enormt efterlängtat så jag tar trötthet, illamående och alla andra symtom bara jag får se mitt barn där nån gång i början av mars :)
Bild
Mrs Faith
Alltid online

BF: 120721

Inläggav matilda2 03 aug 2009, 12:33

Hej! Jag är i v.14 och är jättetrött hela tiden också. När går det över? Det borde väl bli bättre snart??

Jag äter järntabletter pga att jag hade lite lågt blodvärde, dock inte väldigt lågt blodvärde.
matilda2
Stammis

Inläggav Angel Of Rainbow´s 11 aug 2009, 18:54

Hej

Jag har varit lika dan och är fortfarande ofta trött men inte på samma sätt.
Jag var trött något fruktansvärt från runt vecka 7 till vecka 12-13 , sen blir d sakta bättre med tiden har ja märkt :wink:
Vila du den tiden du är trött, för d blir bättre :wink:
Användarvisningsbild
Angel Of Rainbow´s
Alltid online

BF: 110923
Bor: Ösmo
Status: Gift & Mamma

Inläggav Lejla 18 okt 2009, 16:36

Jag är också super trött. Är i v 11 och hoppas hela tiden att det ska bli bättre men inte än :(
Men det är ju skönt att sova känner mig såååå tråkig bara när man inte orkar något mer än precis jobba. Men det är skönt att det är fler som känner samma.
Lejla
Nykomling

Inläggav Angel Of Rainbow´s 18 okt 2009, 16:55

Tröttheten kommer försvinna inom 1-4 veckor =) då kommer du få massa energi, sen när du är lite längre gången som jag är nu, så blir man rätt trött igen :lol: så njut av piggheten när den kommer :D
Användarvisningsbild
Angel Of Rainbow´s
Alltid online

BF: 110923
Bor: Ösmo
Status: Gift & Mamma

Föregående

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm