-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Obeskrivligt trött!!
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Obeskrivligt trött!!Hej alla!
Jag är gravid i vecka 10. Har varit så obeskrivligt trött sedan jag blivit gravid. Jag orkar ingenting. känner mig sååå lat. Förut var jag ganska aktiv, ja det gick väl lite upp och ner, men jag tog i alla fall en promenad 3-4 ggr/vecka om jag inte tränade styrketräning eller boxades. Nu har jag inte gjort någoting sedan jag blev gravid. Har väl gått kanske 3 långpromenader eller nått. Jag fattar inte hur jag kan vara så trött, är helt slut efter jobbet. Sover hur mycket som helst. Finns det någon mer som har det så här? Snälla berätta. Jag bara väntar på att energin ska komma tillbaka. Orolig över mig själv. mvh/Emma
Re: Obeskrivligt trött!!Hej Emma!
Oroa dig inte för det är helt normalt att man blir trött och jag var också skittrött under båda mina graviditeter...kände mig sjukligt trött. Det blev bättre för mig framåt v 15 sådär men jag var trött under hela graviditeterna o ändå hade jag bra blodvärde. Annars kan ju blodvärdet påverka tröttheten men ofta inte förrän efter v 20. Som sagt oroa dig inte för det är mycket som händer i din kropp och det enda du kan göra är att hänga med
Re: Obeskrivligt trött!!Hej,
Jag var precis likadan! Var van köra Bodycombat, Core, Step och allt möjligt flera gånger i veckan, och tänkte före min graviditet, att det är ju självklart att jag kör på så länge magen inte är i vägen. I vecka 10 åkte vi på semester, och sedan vi kom hem i v.12 så har jag inte gått iväg och tränat en enda gång. Först sov jag bara (typ 12+h i dygnet) och nu har jag inte alls lust/motivation/intresse. Men det är absolut ingen fara och inget att vikt-nojja över! Kan berätta att för några år sedan när jag lade elit-friidrotten på hyllan efter 10år, så satte jag mig vid datorn och spelade tv-spel, rökte, festa och åt vad jag ville i 2års tid före någon träningsmotivation alls kom tillbaka. Men jag gick ändå bara upp 2kg på den tiden... Har du en bra träningsbakgrund, vilket det låter som, så håller kroppen ihop under de få månaderna som du inte tränar nu. Ta lugna promenader och slappna av. Det kommer tillbaka med tiden
Re: Obeskrivligt trött!!Tack! Är skönt att höra att det finns fler som är så är lata
Puss o kram på er!
Re: Obeskrivligt trött!!Hej! Jag känner precis som du emidma, känns som jag kan sova huuuur mycket som helst och när som helst ... Tungt att jobba och tungt att träna. Men jag tror man ska försöka ställa om i huvudet och tänka att det finns en anledning till varför kroppen är så trött, något växer i en och växer snabbt, dvs mycket händer med våra små därinne varje vecka- inte så konstigt att man känner sig matt, kroppen behöver vila!
Lycka till!
Re: Obeskrivligt trött!!Är också sjukt trött hela tiden. Orkar bara (och det knappt) arbeta och sova. Men som sagt jag tror det är viktigt att lyssna på kroppen nu och inte pressa sig till träning. Vad spelar det för roll att man ligger på soffan några veckor? När kroppen ställt in sig blir man nog piggare och kan man börja träna igen. Tror även att det kan vara bra att försöka röra sig lite i vardagen så man får lite vardagsmotion t ex cykla till jobbet, gå av bussen en hållplats tidigare osv. så kan man slappa på soffan med gott samvete resten av dagen!Ja så tänker jag iaf ...
Re: Obeskrivligt trött!!Jag är också såååååå trött - fast är bara i vecka 4. (tredje barnet)
Somnade idag - fast jag bara skulle lägga mig en kort stund utan att somna...vips...så sov jag gott. På kvällen innan jag brukar somna älskar jag att läsa....men inte nu längre. Orkar knappt öppna boken.... Träning blir det någon gång...men det är främst för att jag måste hålla igång lite på grund av att jag har en kass rygg..men det tar extremt mycket vilja och inte så ofta...ännu.....
Re: Obeskrivligt trött!!Håller med er alla, är riktigt riktigt trött, går bara runt å gäspar hela tiden, om det inte vore för vovven så skulle jag nog helst bara ligga å vila hela tiden. Men skönt å veta att det är ett vanligt grav.symptom
Re: Obeskrivligt trött!!Hej alla!
Förstår precis vad ni menar med tröttheten. Jag är enbart i vecka 8, men är så trött på kvällarna att jag helt enkelt inte kan hålla mig vaken. Sover dåligt under själva natten och vaknar titt som tätt för att sedan vara helt klar i huvudet och superpigg framåt halv 6 på morgonen? Någon som känner igen? Kram Amanda
Re: Obeskrivligt trött!!Jag håller med. Jag tror jag skulle kunna sova till jul. Jag är så trött. Är i vecka 7 och hoppas det ger med sig om några veckor. Nu har mannen börjat fatta att det är liten på gång så han är mer omsorgsfull, skönt.
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|