Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Öm efter förlossning, efter 3 månader!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Öm efter förlossning, efter 3 månader!

Inläggav Villervallesmamma 30 nov 2009, 12:20

Hade också ont länge efteråt.
Gjorde rutinkontrollen efter 2-3månader och då sa hon att "det syns inte ens att du fött barn" och något i stil med att det är bara att ha sex som vanligt om du bara använder glidmedel. Efter det så provade vi,men det gjorde hemskt ont.Och jag blev rädd att det var så här det alltid skulle vara,eftersom hon sa att allt var bra.
Jag sprack på 3 ställen och förstår inte varför alla vet exakt hur många stygn de fick? nåja..
Vet att 8 månader efter fick jag göra en gynundersökning av en läkare pga en svampinfektion. Då sa läkaren att huden var tunn och höll på att läka fortfarande, så det var inte konstigt att det gjorde ont när vi hade sex. Men hon sa också att det är snart läkt, och hon hade rätt! efter 9 månader kändes det bra igen! Stygnen kände jag av som ett ärr men nu tänker man inte på det längre.
så det tar nog ett tag innan man blir återställd...
Villervallesmamma
Stammis

BF: 100505

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm