Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Önskar svar!!!!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Önskar svar!!!!

Inläggav elin_gummsen 14 nov 2010, 21:11

Hej!

Jag hoppas bli med barn inom en framtid och har hängt här på sidan rätt mycket.
Jag har lite undringar och vet att man brukar få rätt bra svar här inne, så frågar nu!!

- Har vart gasig i magen från och till rätt mycket nu de senaste veckorna, nästan sådär som man kan bli innan mens. Jag är känslig mot laktos och har tagit tabletter de gånger jag käkat mjölkprodukter och så.
Är gasig och uppblåst mage i övrigt något tecken som skulle kunna tyda på bebis? Någon som känner igen sig i det?

- Har haft domningar i händerna, som att dessa "somnat", i t.ex. en sådan situation som att sitta med handen på datamusen. Kan även det vara något tecken?

Och nu till en helt annan grej.
Jag har gått och funderat på hur det blir med mammapenning osv och vad som gör att man kan öka upp det och så?
Jag har haft ett vik som personlig assistent sedan i Juni.

Vore kul med svar snarast.
elin_gummsen
Stammis

Bor: Skänninge

Re: Önskar svar!!!!

Inläggav Princesita 14 nov 2010, 21:50

elin_gummsen
Det där med mammapenning när det gäller vikariat har jag ingen aning om,
Tror du måste ha jobbat längre än så än bara sedan Juni, iallafall gäller det heltids anställd

Har du missat din mens? :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Princesita
Stammis

BF: 061011
Bor: Stockholm
Status: Snart är du här vår efterlängtade!

Inläggav elin_gummsen 14 nov 2010, 21:57

Jag slutade med ppiller i augusti förra året och sen har mensen knölat lite... minns inte exakt datum för senaste, men har för mig att det var i början av oktober.
där innan i början av september, så den har ju ändå kommit så att säga. Den har vart oregelbunden och lustig, men har ju haft den de två senaste månaderna, även om det inte vart på exakt samma datum och så....
elin_gummsen
Stammis

Inläggav barumdem 15 nov 2010, 08:31

Jag fiser sönder hela hemmet här :oops: mmmm jag har en tendens att bli väldigt gasig när ja e på tjocken, å sen får jag väldigt röda handflator :lol: Så köp ett test för säkerhets skull....jag gjorde 4 st nu innan jag verkligen förstod att jag e gravid....IGEN.... :D
barumdem
Alltid online

Inläggav elin_gummsen 15 nov 2010, 21:46

Vet att jag blir så besviken om det inte är nåt...
elin_gummsen
Stammis

Inläggav Thiies_ 16 nov 2010, 13:34

när de gäller mammapengen så beror de på hur mycket du har jobbat de senaste månaderna...
för nu när jag blev gravid har jag precis blivit arbetslös efter ett säsongsarbete. jobbade då heltid i 6 månader. och jag ringde till försäkringskassan och frågade direkt jag vart på tjocken och de sa att de ska räcka för att få en högre sjukpenning... så länge jag är inskriven på arbetsförmedlingen osv.... så kolla upp allt sånt med försäkringskassan...
Bild

BildBild
Thiies_
Alltid online

BF: 110719
Status: Ser ut att bli en lillasyster till Ricky!

Inläggav elin_gummsen 16 nov 2010, 13:59

Då kanske man skulle ta en samtal med dem, av ren nyfikenhet.
elin_gummsen
Stammis

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm