Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Önskar svar..

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Önskar svar..

Inläggav Flikka23 28 jun 2011, 00:47

Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan april när jag slutade med p-piller. Fick min mens efter några dagar och den kom beräknat datum även i maj. Brukar ha en cykel på va 30 dagar (innan jag började med piller) och det var den tiden emellan första och andra mensen. Jag beräknade få nästa den 16:e juni men fick den först den 22:a vilket var enerverande då jag hade börjat hoppas.. Blödningarna varade i 5 dagar som den brukar men dock mindre mängd än vanligt. Den slutade igår (söndag) men idag (måndag kväll, ca 23) fick jag återigen mensliknande smärtor och en större blödning än jag brukar ha vid vanlig mens. Det var även mycket tjockare och mer klumpigt än vanligt.

Någon som vet vad som hänt? Brukar inte ha haft mellanblödningar före jag åt piller (vilket jag gjort i 1,5 år).
Hade jag missfall? Kan man testa det på något vis?
Tacksam om någon kan svara..
Flikka23
Nykomling

Re: Önskar svar..

Inläggav <pyret> 28 jun 2011, 01:17

Om man varit gravid så brukar gravtester visa positivt nån vecka efteråt. Men sen kan ju mensen bli helknasig efter att ha slutat med p-piller jag har haft mellanblödningar längre mens osv när jag slutade för lääänge läänge sen. Jag har ingen aning om vad som hänt, antingen kan du ju kolla med gravtest eller tänka att det händer lite lustigt efter man slutat med p-piller..

Som du ser så vet jag inte alls men kände att jag ville skriva till dig iaf..
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

BF: 120123
Status: Syskon på bakning

Inläggav Flikka23 28 jun 2011, 06:14

Hoppas verkligen att det bara är knas, jag tänkte så först men sen läser man lite och då tror man plötsligt att det är något helt annat.

Tack för att du tog dig tid :D
Du lugnade mig lite iaf :wink:
Flikka23
Nykomling

Inläggav <pyret> 28 jun 2011, 23:08

Så lite så, ja tyvärr så kommer man in i en ond spiral o hetsar upp sig om mkt, Hoppas det löser sig och att du får ditt plus snart.
Bild

Bild

mf i v 8+3 sommaren 08
Användarvisningsbild
<pyret>
Alltid online

BF: 120123
Status: Syskon på bakning

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm