-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Överviktig och gravid
24 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Överviktig och gravidHej! Har också ett bmi på 35. Var jätterädd när jag var gravid med min son att jag skulle lägga på mig 30kg. Men jag gick ner en del i början pga illamående o totalt blev det inte mera än 9kg. Nu är jag gravid igen o mår inte alls illa så fruktar att det lär bli flera kg den här gången. Men jag har bestämt mig för att inte fokusera på det utan att fokusera på motionen istället. Min förra förlossning var svår o vill därför vara i bättre iform denna gången. Förra gången slutade jag träna efter 3:e månaden.
![]() ![]()
Re: Överviktig och gravidJag är gravid med mitt andra och har bf om 12 dagar.. Har hittills gått upp 7 kilo.. Och med första gick jag upp 6 kilo och då mådde jag illa och spydde mer ellr mindre varje dag från v 9-40.... Denna gången har jag bara spytt nu dem senaste...
Men jag ser inte så farligt i att ha gått upp.. Dem lär ju försvinna sen och man får väl passa på att gå ner några x-tra... Med första gick jag ner ALLA mina 6 kilo direkt efter förlossningen och sen några dagar senare utan att egentligen göra nått gick jag ner några x-tra kilon!! Så hoppas det blir så denna gången med..
Re: Överviktig och gravidDet var samma sak för mig, när jag lämnade bb hade jag redan gått ner de 9 kg jag gått upp. Sen tappade jag atomatiskt lite flera kg de närmaste veckorna efter. Man glömde liksom bort att äta när man har en liten bebis
![]() ![]()
Re: Överviktig och gravidHej!
Jag förstår er sits, det blir lite som att gasa och bromsa - man går upp i vikt av att vara gravid, så är det bara!!! Men det man kan ha i åtanke är att röra på sig så mycket som kroppen tillåter - så länge som det går, och äta bra mat så mycket som det bara går. Kan låta lätt - och det är det egentligen också, sunt förnuft! Absolut inte banta under graviditeten!! In och läs på min blogg för tränings och kosttips eller kontakta med för personlig träning!! MVH Sofia http://www.traningskoll.shapemeup.se
24 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|