Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Överviktig och gravid

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Re: Överviktig och gravid

Inläggav Suzy_q 18 sep 2010, 06:33

Hej! Har också ett bmi på 35. Var jätterädd när jag var gravid med min son att jag skulle lägga på mig 30kg. Men jag gick ner en del i början pga illamående o totalt blev det inte mera än 9kg. Nu är jag gravid igen o mår inte alls illa så fruktar att det lär bli flera kg den här gången. Men jag har bestämt mig för att inte fokusera på det utan att fokusera på motionen istället. Min förra förlossning var svår o vill därför vara i bättre iform denna gången. Förra gången slutade jag träna efter 3:e månaden.
Bild
Bild
Suzy_q
Alltid online

Inläggav Lizz_85 18 sep 2010, 06:52

Jag är gravid med mitt andra och har bf om 12 dagar.. Har hittills gått upp 7 kilo.. Och med första gick jag upp 6 kilo och då mådde jag illa och spydde mer ellr mindre varje dag från v 9-40.... Denna gången har jag bara spytt nu dem senaste...

Men jag ser inte så farligt i att ha gått upp.. Dem lär ju försvinna sen och man får väl passa på att gå ner några x-tra...
Med första gick jag ner ALLA mina 6 kilo direkt efter förlossningen och sen några dagar senare utan att egentligen göra nått gick jag ner några x-tra kilon!! Så hoppas det blir så denna gången med.. :):)
Bild

BildBild

BildBild
Lizz_85
Alltid online

Status: Stolt 2 barnsmamma

Inläggav Suzy_q 18 sep 2010, 14:20

Det var samma sak för mig, när jag lämnade bb hade jag redan gått ner de 9 kg jag gått upp. Sen tappade jag atomatiskt lite flera kg de närmaste veckorna efter. Man glömde liksom bort att äta när man har en liten bebis :D
Bild
Bild
Suzy_q
Alltid online

Inläggav SoMsbebis 21 okt 2010, 15:11

Hej!
Jag förstår er sits, det blir lite som att gasa och bromsa - man går upp i vikt av att vara gravid, så är det bara!!! Men det man kan ha i åtanke är att röra på sig så mycket som kroppen tillåter - så länge som det går, och äta bra mat så mycket som det bara går. Kan låta lätt - och det är det egentligen också, sunt förnuft! Absolut inte banta under graviditeten!!
In och läs på min blogg för tränings och kosttips eller kontakta med för personlig träning!!
MVH Sofia

http://www.traningskoll.shapemeup.se
SoMsbebis
Stammis

BF: 101217
Status: Världens lyckligaste!!

Föregående

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm