Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

överviktig och gravid

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Re: överviktig och gravid

Inläggav aimay 29 jul 2010, 11:31

lexus_ : Å vad härligt :) finns inget bättre, lägtar redan till 25 augusti då jag får se bebben igen.
Min sambo hoppas också på en pojke men det är väl en "kill grej".
Vi velar fortfarande lite om vi ska kolla vilket kön det är men tror det men den det blir i aug. då.
All lycka till på tisdag!
aimay
Stammis

Inläggav lexus_ 29 jul 2010, 15:41

aimay: min man vet inte riktigt vad han tror än... de senaste två gångerna har han haft rätt... men nu är han inte alls säker på vad det är... så det ska bli kul på tisdag... fast han säger att han förmodligen kommer att veta innan RUL... för han är duktigt på det där... jag vill verkligen ha en pojke... men en flicka är lika välkommet... fast har jag redan två flickor så... Tack för dina lyckönskningar... och jag önskar dig alla lycka när det väl är din tur igen...
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav myran2010 29 jul 2010, 18:45

Jag är också överviktig, bmi runt 35 och dessutom fyller jag 35 år i december och ska snart ha mitt första barn. (BF 25 aug).

Jag var lite orolig över detta men min bm sa bara att jag skulle försöka att inte gå upp för mycket i vikt under graviditeten. Förra veckan när jag alltså var i vecka 34+4 hade jag sammanlagt gått upp 8 kg så det har fungerat bra trots att jag inte har gjort några särskilda ändringar. Har dessutom varit väldigt trött så någon motion kan jag inte direkt skryta med.

Jag har haft bra glukosresultat men för säkerhets skull har jag gjort två glukosbelastningstest och de visade också bra resultat. Mitt blodtryck har varit bra hela tiden likaså järnvärde etc.

Det enda som jag gissar är jobbigare som överviktig än för de som är smalare är att man är lite mer "otymplig" om ni fattar vad jag menar. När man nu i slutet svullnar mycket pga vätska så är det ännu jobbigare att böja sig ner etc.

Hoppas också på att kunna gå ner en del efter graviditeten och ska försöka att promenera mycket med lilla pluttis men vi får se vad som händer.
Bild
myran2010
Stammis

Inläggav thula71 29 jul 2010, 19:18

Jag håller med dig, Myran. Har en extra bilring som gör mig vansinnig! :D Annars hade det varit lättare...
thula71
Stammis

BF: 100813
Bor: Älvängen

Inläggav aimay 29 jul 2010, 20:30

haha ni är så underbara allihop :lol:
aimay
Stammis

Föregående

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm