-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ofrivilligt arbetslös
3 inlägg • Sida 1 av 1
Ofrivilligt arbetslösHej! Ihelgen blev jag ofrivilligt arbetslös:( min brukare dog:( jättetragiskt!:( jag är gravid i v 10 och har jobbat där i 5 år, det är mer än 6 mån innan jag ska föda. Hur blir det med min mammapeng?? Varit mammaledig för ett årsedan och hade en bra mammapeng. Men hur blir det nu om jag inte lyckas få ett nytt jobb?? Vem vill anställa en gravid?? Och hur kommer min dom räkna ut min peng?? 80% av A-kassan?? Snälla hjälp mig, så tragiskt alltihopa!!:(
Re: Ofrivilligt arbetslösSå himla tråkigt! Hur gammal är det barnet du va mammaledig med sist? Om du blev gravid innan han/hon blev 1 år och 9 månader så får du ju samma mammapeng. Annars borde dom ju räkna på inkomsten du haft mellan din graviditet och tills dess du blev arbetslös. Är du anställd inom en kommun eller privat? Kommunen måste väl omplacera dig om du varit i kommunen länge.
Lycka till! * Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel. ![]() Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/ MF 090912 (v 5+3) MF 100112 (v 6+5) MF 100513 (v 5+0) Utomkvedes 120111 (v 5+0) Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Re: Ofrivilligt arbetslösMin dotter är 2 år och 2 mån. Det är ett privat företag som jag jobbar på, och hoppas på att kunna bli omplacerad, vet bara inte om jag ska berätta om min graviditet?? Börjar ju snart synas och så känns det som att ingen vill ha någon son ändå snart ska ha barn:( men det var väl mest min mammapeng som jag undrade över hur dom räknar om jag inte lyckas få nytt jobb?? Har för mig att man måste jobba minst ett halvår innan födseln??
3 inlägg • Sida 1 av 1
|