Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Oktobermammorna 2011

Re: Oktobermammorna 2011

Inläggav fuffi12345 28 jan 2012, 13:13

oj,:shock: vi har skickat ansökan i torsdag.

Vill du vara gravid??????
Jag håller faktiskt inte med, två små barn är inte alls lätt. William är söt nu, han ammar, byter blöjan leka en stund och sen sover. blir han större då sover han mindre.
Jag upplever situationen och vet hur det är. Jag har faktiskt inte ångrat att ha blivit gravid men det känns som att jag blev äldre nu. Jag hinner knappt ta hand om mitt utseende. I lördags köpte jag lite kosmetik och har börjat tränna lite hemma. ett stort mage har jag kvar.

ska du börja jobba så vänta ett tag. ett eller två år kanske.
Vad tycker ni andra??? Jag kanske överdriver för jag är trött just nu.

Jag ska gå vila medan de sover. Jag är ensam hemma med mina små. mannen är på jobbet och dottern på simskola.
fuffi12345
Stammis

BF: 251011

Inläggav Afasi 28 jan 2012, 14:16

fuffi: Jag längtar efter en till men det blir ingen mer just nu, det får vänta ett tag. Det är inte som att jag längtar för att allt är rosafluffigt (blåfluffigt?) och mysigt utan för att kroppen liksom längtar, vet inte hur jag ska förklara. William har visserligen varit lätt men vi har haft våra kämpiga stunder också och sova gör han inte alltid så gärna :wink:
Du behöver inte oroa dig, vi har inte råd just nu och jag känner inte att jag skulle klara 2 själv om dagarna just nu så jag fortsätter snällt med mina piller :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

BF: 111009
Status: Mamma till William<3

Inläggav Afasi 28 jan 2012, 14:32

Om vi säger såhär, jag vill uppleva den riktiga vardagen med att båda jobbar, dagis osv innan jag börjar på en till. Nu går jag ju bara hemma så då är det ju lite lättare :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

Inläggav creamy 29 jan 2012, 09:11

mammasiri - hoppas att ni får möjlighet att prata om hur vardagen fungerar och borde fungera, för sådär ska ni inte behöva ha det! Det sägs ju att det är vanligt att förhållanden som varit jämställda lätt hamnar i ojämställdhetsfällan när man får barn och det är säkert sant. Jag tycker att det jobbigaste hos oss är att det är jag som har "strukturen", vi har inte så mycket rutiner för Wiola än men en rutin vi har är att pappan badar henne en dag i veckan och jag badar med henne i badkaret en dag i veckan. Jag känner att jag måste säga "idag ska hon bada" och att det inte blir gjort om jag inte säger det.. Tänker att det finns risk för att det kommer bli så med övriga rutiner sen också.

Vi har delat upp vissa ansvarsområden, jag har tvätt och han städ. Dock tycker jag att han missköter sitt område.. vilket jag försöker att inte tjata om.. och inte påpeka hur han gör när han gör det. Vi bor ju i en tillfällig liten lägenhet nu och han säger att han ska bättra sig när vi kommer till vårt nybyggda hus, vilket jag iofs tror att han kommer göra. Men det är ju rätt viktigt att det är fräscht när man bor trångt. Jag brukar försöka säga ex. "Vi behövera göra detta (ex handla, städa) - hur löser vi det?" Då brukar han ofta ta Wiola och så får jag göra det som behöver göras. Vilket jag tycker är en bra lösning, jag tycker att det är bra att han är med henne så mycket som möjligt när han är hemma eftersom jag är med henne så mycket dagtid. Jag har också varit borta ibland och då får han sköta matningen med flaska med bröstmjölk.

Vi har varit en vecka på Lanzarote - skönt med värme och omväxling! Det gick över förväntan bra att resa med Wiola! Hon gillar läget bara mamma och pappa är med :-)
Bild
Användarvisningsbild
creamy
Stammis

BF: 111008
Status: mamma till fina Wiola född 111007

Inläggav Libi 03 feb 2012, 09:13

Skönt att det funkade så bra på semestern creamy. :) antar att du har fullt upp nu innan flytten, men vi kanske hinner ses en sväng ändå? Vore bra om du och fellan kunde smsa mig så jag får era nummer igen. Har skaffat ny lur och era nummer försvann. :( Och nu har jag varit utan internet på datorn i flera dagar, så får surfa på ipaden och det gillar jag inte. Ja usch stackars mig med alla mina ilandsproblem. :P
Libi
Stammis

Inläggav Afasi 06 feb 2012, 15:02

Libi: Hemska problem du har :D Tänk om jag ens hade råd med en ipad hahah :wink:

Nu har den där längtan efter en till svalnat en del. Inte för att William är jobbig eller för att jag inte trivs som mamma utan för att jag helt enkelt vill njuta av William precis som han är nu. Jag känner mig nöjd med att ha bara honom just nu och kroppen längtar inte längre lika mycket. Jag längtar efter den dag vi kan börja försöka just för att det är spännande och pirrigt men jag längtar inte efter fler barn just nu så det är skönt :)
Igår döptes William och det gick superbra! Ikväll är det ett år sen vi fick plus på stickan! :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

Inläggav videli 08 feb 2012, 15:30

Hej allihopa!

Hänger ni här fortfarande? :) Lovis har hunnit bli 5 månader :) vägde 6140 för 2-3 veckor sen och var 63 cm lång då, så hon har väl växt en bit till :)

Jag ville tipsa er om en helt fantastisk grupp på facebook som heter Oktoberbarn 2011 som jag följt sen jag var gravid. Jättetrevliga människor, och gruppen är låst för utomstående, så ingen annan kan läsa. Den är väldigt aktiv också, man får svar snabbt. Ett tips bara :)
BildBild
Användarvisningsbild
videli
Alltid online

BF: 111002
Status: Lycklig mamma till lilla Lovis :)

Inläggav Afasi 10 feb 2012, 12:39

När William var tre månader så vägde han strax över 8 kilo och var 66 cm lång så det är en stor kille vi har här hemma. Tiden går så otroligt fort! :shock: Undrar hur stor han är när vi ska till bvc när han blir fyra månader!

Jag fick jobbet som jag sökte så jag ska på intro nästa månad och sen börjar jag nog i början på maj. Känns spännande och fruktansvärt samtidigt. Vill ju inte vara ifrån lillbebisen och nu kämpar vi för att han ska acceptera flaskan eftersom jag börjat pumpa till frysen! :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

Inläggav SaraL 10 feb 2012, 21:55

Hej hej!!

Vilket bra tips Videli! Ska absolut ansöka om att gå med i den gruppen! :)

Idag fyller Isacs storebror Leo 2år! Shit vad tiden går fort! Tyckte det var igår man var på BB med honom och nu har han en lillebror med. Hur fort kommer inte dom följande åren att gå?

Isac är en stark lite kille. Sedan 2veckor tillbaka vänder han sig åt båda hållen. Det enda som är dumt med det är att han alltid rullar ut på golvet från lapptäcket han för det mesta ligger på. :) Han älskar att flyga. Då skrattar han så fruktansvärt gott. Våran lille goskit! :)
Det enda som är skitjobbigt just nu är att han vaknar ungefär 5-6ggr/natt och ska äta. Kan säga att jag är otroligt trött då man inte får sova så mycket under natten. Och sova under dagen kan man glömma. Isac sover ungefär 2h sammanlagt under hela dagen. Leo brukade sova ungefär 2hx3 då han var i samma ålder.
Jaja.. Bara att acceptera att man har en bebis som inte tycker om att sova särskilt länge. :)
Bild

Bild

Missfall 2/12-10 v12+5
SaraL
Alltid online

BF: 100214
Bor: Sorsele
Status: Sambo

Inläggav Elapapp 19 feb 2012, 18:26

Hej!Det var ett tag sedan jag skrev något här.
ja de växer o lär sig nya saker hela tiden. Flyga tycker våran tjej är roligt. :D
Hon griper efter saker och vill vara med i samtalen.

Hur ofta vaknar era under nätterna och när lägger de sig?
Elapapp
Stammis

FöregåendeNästa

< Återgå till Oktoberföräldrar 2011

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm