-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Oktobermammorna 2012Re: Oktobermammorna 2012**Elin**: Jag skippar semester i år, har ändå bara jobbat på det här jobbet sen i början av mars så jag "hinner" inte jobba så många månader (nåja, ett halvår iallafall..) så det känns dumt att ta ut semester. Dessutom är jag långledig (hm.. lördag, söndag, måndag) varannan vecka och slutar 08.00 på torsdagar så det känns som om jag är ledig mycket ändå emellanåt..
Re: Oktobermammorna 2012Nu när jag vet hur bebisrörelserna känns har jag kännt av en hel del. Igår i bilen kände jag av ordentliga buffningar, som om bebis ville skuffa bort säkerhetsbältet
![]() ![]()
Re: Oktobermammorna 2012Har oxå haft huggande smärtor i magen några ggr. Ringde bm och fick lugnande besked att är det inga ihållande smärtor är det ingen fara. Oftast är det bara legimenten som håller på att sträckas ut och nerver som kan ha kommit i kläm
När det gäller kolla könet så är jag jättenyfiken och mannen inte. Då vi har en son sen tidigare vill jag väldigt gärna att vi ska få en tös denna gången. Vi ska inte ha fler barn efter detta. Det viktigaste är såklart att barnet mår bra men jag är oxå lite rädd för att bli besviken. Det blir man ju säkert inte men jag vill hellre veta nu än sen så att jag känner att jag kan glädjas åt det i stället. Vi berättade för familjen i v.13 och i skolaoch på jobb i v.15-16. Då vi har haft babyboom på mitt jobb de senaste tre åren så kändes det bättre att säga än att det hela tiden skulle frågas och tjatas om det.
Re: Oktobermammorna 2012Jag har oxå kännt av de där små ryckningarna, pickningarna eller vad man ska kalla de för, men det var ett tag sen nu så kanske bara hade gaser =)...
I torsdags var vi på ett ultraljud då de kollade extra på hjärtat o allt såg bra ut =) på tisdag blir det ytterligare ett för att kolla på organen. De där huggningarna några av er nämner kan jag oxå känt av, fast de känns mer som de svider till kan även de vara ligamenten? Man blir ju orolig för minsta lilla känns de som. Tin_mm har du fb?
Re: Oktobermammorna 2012Sådär då sover äntligen lillan,hon har börjat ta sån tid på sig att somna..ligger i sängen och ropar tusen gånger och hittar på en massa saker..typ som alfons..
De där med att ha onte i magen fick ja erfara för ca 3-4 veckor sen när ja va i runt v 16. Då jobbade ja kväll och sitter mycket stilla. Jag fick så fruktansvärt ont i magen, de kom lite smygandes å när ja reste mig upp för att gå en bit fick ja gå dubbelvikt och kunde inte ta djupa andetag. Minns att ja försökte förklara de som att de var nåt inuti magen som brustit i kombination med håll. De va i mitten av magen ja kände så å de höll i sig i 1½ tim!!! Ringde 1177 å prata med nån där men hon va helt inkompetent.. ja avvaktade lite å så släppte de de småningom..obehagligt men de va nog inge farligt..är ju egentligen inte så mycket att göra åt ändå när man är i v 16... Ja såg till min glädje häromdan att ja hade 4 v sparad semester från tidigare år så ja tänker ta 4 veckor i sommar o sen gå hem redan i början av sept på semester.. har ändå blivit omplacerad från mina vanliga arbetsuppg på jobbet så ja känner att ja varken bryr mig lika mkt eller vill jobba på samma sätt längre..skulle man gå över tiden mycket så kan man ju ta föräldraledigt oxå.. nej nu blir de lite hockey och pingvinstång!!
Re: Oktobermammorna 2012Jag var ju på ultraljud igår , Mini var inte ett dugg samarbetsvillig... Så hon som gjorde ultraljudet kunde inte titta på hjärtat ordentligt så på måndag ska jag in en sväng och se om Mini kan vända lite på sig så hon kan se och vem vet då kanske Mini visar könet med
Re: Oktobermammorna 2012Åh, igår var det vår tur att gå på ultraljud! Jag var och kissnödig så in i bängen, och inte blev det bättre av att hon tryckte och höll på med den där grejen på magen, men det var HEELT fantastiskt! Vilken upplevelse... Allt såg bra ut, tack och lov, vi såg till och med fem fingrar på varje hand. Blev nästan lite stolt.
Framflyttad 8 dagar, det var ju lite surt, får göra om vecka 18 igen nu då, men jag är så lättad över att plutten såg bra ut, så egentligen är det sak samma. Vi ville inte veta könet, och därvi bor så ingår det inte heller, utan de kan säga ifall de "råkar se" vad jag förstått. Annars mår jag prima! Drar lite i magen då och då, ochnär jag suttit länge får jag göront i typ svanskotan (?) men det ger med sig när jag ställer mig upp. Semestern i sommar har vi för första gången lyckats pricka in samtidigt jag och min man, så vi ska njuta av den för fullt. Kanske en liten resa och lite fix hemma och så. Så tänkte jag hålla i på jobbet sen i höst så länge det går. Ha en trevlig helg!
Re: Oktobermammorna 2012Härligt att höra att så många varit på ul
iapia84 jag hade ofta ont i svanskotan tidigare i graviditeten. I samband med det fick jag också nervkläm som strålade ned längs med rumpmusklerna på fyra olika ställen, men det har blivit bättre nu och strålningarna finns kvar bara på ett ställe. ![]() ![]()
Re: Oktobermammorna 2012
Har fb. Kerstin Larsson Vad heter du?
Re: Oktobermammorna 2012Jag ska försöka jobba ända tills det är dax. Förra gången blev jag sjukskriven på halvtid i v.28 och tog semester tre veckor innan BF. Men då skulle jag ha mitt i juli och nu ska jag ju ha på hösten och inte på sommaren så det blir till att jobba tills det är dax. Ska dock vara ledig sju veckor i sommar. 4v semester, 2v föräldraledig och 1v flexledig. Har fyra veckor till att ta ut sen men vill gärna spara till nästa år så vi kan vara hemma samtidigt alla fyra. Får hoppas jag slipper samla på mig vatten denna gång bara så ska det nog gå fint.
|