Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Olidlig trötthet gå-in-i-väggen-känsla

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Olidlig trötthet gå-in-i-väggen-känsla

Inläggav lillagry 05 sep 2011, 13:46

Hej!
Jag är gravid i vecka 8, allra första barnet och det känns såå kul! :D

Däremot så är det jättejobbigt att vara såhär trött hela tiden. Jag orkar knappt nånting, och att bara gå till affären och köpa mjölk kräver hur mycket ork som helst. Jag känner mig helt orkeslös,hängig, apatisk och har ingen ork eller lust till nånting som jag tyckte var kul innan. :(

Är det nån som känner igen sig som vet när detta vänder eller vad man kan göra för att lindra denna hemska trötthet?

Väldigt tacksam för svar.
lillagry
Nykomling

Re: Olidlig trötthet gå-in-i-väggen-känsla

Inläggav Xenia 05 sep 2011, 14:13

Grattis :D

Ja det är väldigt vanligt att man mår som du gör den första tiden, bara ta det lugnt och lyssna på kroppen som håller på att ställa om sig för fullt...det blir bättre i sinom tid, försök bara tänka positivt och vila dig så kommer du nog bli piggare om ett tag, När!? är så olika för alla men stressa inte upp dig.

Lycka till på din resa med bebis :D
Bild Bild
Xenia
Alltid online

BF: 110928

Inläggav vetekatt 05 sep 2011, 14:20

Jag var dödstrött mellan vecka 6 och 9. Jag hade dock turen att jag var på semester då, så jag kunde sova i princip obegränsat. I vecka 10 blev jag mycket piggare. Har dock fortfarande dagar då jag känner mig otroligt trött och måste gå och lägga mig tidigt. Hoppas att det vänder för dig snart!
vetekatt
Nykomling

BF: 120311

Inläggav lillagry 05 sep 2011, 15:52

Tack så mkt för era svar, det känns skönt att höra att det gått över för er.
Tröttheten tar ju över ens hela liv, och speciellt jobbigt tycker jag att det är att allt man var intresserad av förut, umgås med vänner, måla, och alla hobbys man hade - det är totalt otänkbart för mig nu. Jag orkar inte,har ingen lust och känner ingen glädje alls i det längre nu. Var det så för er också?
lillagry
Nykomling

Inläggav Zandrish 13 sep 2011, 14:56

Jag är i vecka 9+3 och jag känner mig precis som du, det mesta gå ut över min sambo. Jag är också väldigt orolig och sådär så min sambo orkar väl inte med mig snart haha! Känns skönt att man ska bli piggare vecka 10 :)
Zandrish
Nykomling

Inläggav ulrika288 22 sep 2011, 08:44

Oj ,det var som att läsa om sej själv här hos dej.
jag är i v.8 och mår illa dock utan att kräkas(än så länge) och jag är också så vansinnigt trött,orkar ingenting och blir väldigt anfådd bara av att gå en kort sträcka,blir du det också ??? Jag blir så orolig när jag blir så otroligt anfådd,ska man verligen bli så anfådd,hör det till ??
Jag är gammal,fyllde 41 i Januari så jag är 42 när jag blir mamma om allt nu går bra.
Önskar dej och alla andra en härlig dag !
ulrika288
Nykomling

Inläggav ulrika288 22 sep 2011, 08:54

Hmmm,glömde tala om att detta är förta barnet.....
ulrika288
Nykomling

Inläggav mliabel 14 nov 2011, 07:27

Jag är i v.9 och känner igen mig precis i det du säger. Runt tre, fyra på eftermiddagen är jag så trött så jag knappt orkar stå upp. Är jag ledig tar jag alltid en powernap men när jag jobbar har jag tiderna 9-21 så då är det tufft. Jag försöker ta en kopp kaffe, som jag inte alls ens är sugen på längre, och en massa frukt så brukar jag piggna till en stund. Men jag somnar alltid tidigt om kvällen. Oftast i soffan :)
Har haft morgonillamående också.
mliabel
Nykomling

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm