Madeleine Kil...

Hej, Det bästa är om du vet ungefär när du hade ägglossning eller ...

Barnmorskan

Om December mammorna

Här träffar du andra som blev föräldrar i december 2012! Dela med dig av dina erfarenheter och ta del av andras under ditt barns utveckling i din föräldragrupp.

Om December mammorna

Inläggav Jippssan 15 apr 2012, 09:04

Heter Sofia och är 27 år (fyller 28 i dec) och bor nere i Skåne med min sambo som jag nästan precis förlovat mig med. Vi har en dotter tillsammans som fyller 2 år i Juni. Sen har jag en bonus son som fyller 4 i sommar Jag och min sambo har vart tillsammans i snart 4 år.
Jag jobbar som vårdare på LSS-boende med människor som har förvärvad hjärnskada.
Vi kastade p-pillrena i nov då vi kände att vi ville ha ett litet syskon. Dock har det blivit 2 missfall sen dess Första var riktigt jobbig.
Jag har bara haft molande värk sen dagen innan äl, vissa dagar mer, vissa mindre. Men 4 dagar innan Bim har det vart extremt och magen är helt svullen och spänd. Jag bara kände det på mig att det var något på G så jag testade 4 dagar tidigare och visst var där ett svagt streck.
Hade hoppats på att få bebben i början av hösten istället för jag själv och min lillebror fyller år i december och jag minns när jag var liten att jag hatade att fylla år mitt vintern. Men samtidigt är det skönt att inte alla fyller år till sommaren.

Ja vi får se hur detta går, med loppan mådde jag illa 24/7 och jag led extrem graviditets illamående vilket gjorde att jag spydde bara jag tänkte på något. Hoppas att jag slipper må så jäkla dåligt denna gången. Kul att se vad man blir sugen på, då jag med dottern var tokig i clementiner och gröna sura äpplen
Jippssan
Alltid online

Status: Mamma till 2 töser

Re: Om December mammorna

Inläggav Knasan 16 apr 2012, 08:42

Vilken bra idé med en presentationstråd!
Linda heter jag och är 30 år. Hinner bli 31 innan den lilla kommer. Har levt tillsammans med min man i 12 år, men vi gifte oss för två år sedan. Lång startsträcka till rådhuset hahaha. Vårt största intresse är motorcyklar då vi är hojåkare båda två, men de senaste åren har det av förklarliga skäl inte blivit så många mil avverkade :). Vi har en liten dotter som blir 3 år i juni. Så klart vårt ljus i livet <3 Jag hoppas att hon kommer ta det här med att bli storasyster bra. Är lite rädd för att det ska bli massor med svartsjuka, men jag hoppas att jag har fel.
Jag har även ett MA sommaren 2008 med i bagaget och oron för att det ska hända igen gnager, som ni vet, i bakhuvudet.

Jag jobbar kvällar och nätter som undersköterska inom demensvården. Det är visserligen tungt, men jag tänkte försöka jobba hela tiden ut denna gång. Förra gången gick jag hem på havandeskapspenning, men det känns just nu som att jag vill jobba på den här gången. Får väl se hur man mår när man kommer så långt :)
Bild
Bild

MA vecka 13 juli 2008
Knasan
Alltid online

BF: 121206
Status: Mamma till Nova och väntar nr2 till jul :)

Inläggav Jippssan 17 apr 2012, 07:34

Knasan ja tänkte vi hade sån i förra gruppen jag var med i när jag väntade dottern och det var kul att lära känna alla på det viset. Annars är det bara ett namn liksom :) Hoppas dom andra följer med och skriver om sig själva med :)
Jag hade tänkt gå 2 månader innan denna gången också på havandeskapspeng faktiskt. Skönt om man får vila sj vissa dagar när loppan är på dagis :)
Jippssan
Alltid online

Inläggav VymZ 17 apr 2012, 18:07

Jag heter My och är bosatt i Oslo tillsammans med min man.
Jag är 27 och blir 28 samma dag som bf-dagen är 8/12 :)
Världens bästa födelsedagspresent.
Jag har vart tillsammans i 5 år nu i april och gifta 3 år i september.
Vi har haft en del problem pga att jag lider av vaginisme och vulvodyni.

Att vi nu är gravida är en mirakel och så fantastiskt att vi knapt vågar tro på det. Är student fram till nästa sommar men ska på något sätt försöka fullföra studielöpet.. vi får se hur det går :P

Vad mer ska jag skriva?
Graviditeten hittills har vart jobbig de sista 2 veckorna pga konstant illamående.. jag är så dålig på att äta lite och ofta så det måste jag ng bara lära mig.. och så just denna veckan har jag bara lust på snabbmakaroner och falukorv och ketchup ;)
VymZ
Alltid online

Inläggav beus 18 apr 2012, 15:57

Hejsan Alla!!

Grattis till er allihopa:)

Mitt do date är 13 dec, en lite Lucia kanske. Skall bli jätte mysigt!! Min första:)
Fick ett tidigt missfal i vecka 5+1 och nu blev jag gravid på en gång igen. Så var lite orolig för fyra dagar sedan då denna graviditet var lika långt gånnen, men det gick bra och går bra:) 5+6 nu :D
Har ingen speciella bekymmer: Uppsvälld, ömma bröst samt lite illamånde som kommer sötvis i bland men inget speciell än. Men har hört att det kommer :wink:
Det jag däremot känner är att jag får som mensvärk ibland. Bara någon min sedan så går det över, kanske kan vara att livmoden växer???

Det är så mycket jag inte vet... Skall ringa till MVC i morgon och boka in tid, har inte velat ringa än om det skulle bli missfall igen...
beus
Nykomling

Inläggav Jippssan 18 apr 2012, 21:46

beus Det är växtvärk från livmodern du känner och du kan känna den molande värken till och från igenom hela graviditeten :) Så ja man slipper mens (oftast) men f*n inte "mensvärken" ;)

Kul att fler och fler börjar fylla i om sig själva :)

Sen jag har haft 2 missfall det senaste halvåret och visst finns det i bakhuvudet men jag läste någonstans något smart som är värt att tänka på "Vi väntar ett barn, inte missfall"
Jippssan
Alltid online

Inläggav Teacher 20 apr 2012, 17:15

Hej alla!

Är ny här på forummet!

Är 32år och väntar äntligen mitt andra barn, BF 23 december (tidig julklapp) :lol:

Bor i Småland, jobbar som Lärare på Högstadiet.

Gift sedan 2007 men variet ett par sedan Nyår 1998

Fick också sent missfall med första barnet, sen tog det över året att bli gravid. Orolig men håller tummar och tår att allt går bra denna gång.

Vet inte hur man skriver veckan + v vad det innebär?
Kan någon förklara?

Är iallafall i 4:e veckan på grasviditet och "Bebis" är ju då 2v

Grattis till er alla!

Kram Eleonor
Användarvisningsbild
Teacher
Stammis

BF: 121223
Status: Dotter nr 2 föddes 121223

Inläggav Jippssan 20 apr 2012, 19:56

När man skriver + så betyder det att du exempel gått 4 fulla veckor + 2 dagar alltså 4+2 ;) Välkommen hit
Jippssan
Alltid online

Inläggav scg85 20 apr 2012, 21:03

Hej på er!

Sara heter jag. Bosatt i Dalarna tillsammans med sambo och en hög pälsklingar. Jag är 26 år, kommer hinna fylla 27 ganska precis om bäbisen behagar titta ut som beräknad :)
Det är första barnet för oss båda och mycket efterlängtat. Kastade p-pillren i mitten på februari 2011 så det har gått en tid utan att något hänt. Fick ett missfall i februari och blev väldigt förvånad över att jag så snabbt blev gravid igen, hann med en mens emellan.
Det är lite svårt att inte tänka "tänk om det går fel igen.." men försöker tänka att det minsann ska gå vägen denna gång! :)

Och grattis allihop!
MF 22/2-12
Plussade på nytt 19/4-12
Dotter född 23/12-12
Användarvisningsbild
scg85
Alltid online

Status: Nybliven mamma

Inläggav Jippssan 20 apr 2012, 21:44

scg85 skrev:. Fick ett missfall i februari och blev väldigt förvånad över att jag så snabbt blev gravid igen, hann med en mens emellan.
Det är lite svårt att inte tänka "tänk om det går fel igen.." men försöker tänka att det minsann ska gå vägen denna gång! :) !

Just precis så ska man tänka att nej nu jävlar så ska det gå. Se dig sj med stora magen i december snön :) Grattis och välkommen
Jippssan
Alltid online

Nästa

< Återgå till Decemberbarn 2012

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm