-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Om December mammorna
32 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Om December mammornaHeter Sofia och är 27 år (fyller 28 i dec) och bor nere i Skåne med min sambo som jag nästan precis förlovat mig med. Vi har en dotter tillsammans som fyller 2 år i Juni. Sen har jag en bonus son som fyller 4 i sommar Jag och min sambo har vart tillsammans i snart 4 år.
Jag jobbar som vårdare på LSS-boende med människor som har förvärvad hjärnskada. Vi kastade p-pillrena i nov då vi kände att vi ville ha ett litet syskon. Dock har det blivit 2 missfall sen dess Första var riktigt jobbig. Jag har bara haft molande värk sen dagen innan äl, vissa dagar mer, vissa mindre. Men 4 dagar innan Bim har det vart extremt och magen är helt svullen och spänd. Jag bara kände det på mig att det var något på G så jag testade 4 dagar tidigare och visst var där ett svagt streck. Hade hoppats på att få bebben i början av hösten istället för jag själv och min lillebror fyller år i december och jag minns när jag var liten att jag hatade att fylla år mitt vintern. Men samtidigt är det skönt att inte alla fyller år till sommaren. Ja vi får se hur detta går, med loppan mådde jag illa 24/7 och jag led extrem graviditets illamående vilket gjorde att jag spydde bara jag tänkte på något. Hoppas att jag slipper må så jäkla dåligt denna gången. Kul att se vad man blir sugen på, då jag med dottern var tokig i clementiner och gröna sura äpplen
Re: Om December mammornaVilken bra idé med en presentationstråd!
Linda heter jag och är 30 år. Hinner bli 31 innan den lilla kommer. Har levt tillsammans med min man i 12 år, men vi gifte oss för två år sedan. Lång startsträcka till rådhuset hahaha. Vårt största intresse är motorcyklar då vi är hojåkare båda två, men de senaste åren har det av förklarliga skäl inte blivit så många mil avverkade Jag har även ett MA sommaren 2008 med i bagaget och oron för att det ska hända igen gnager, som ni vet, i bakhuvudet. Jag jobbar kvällar och nätter som undersköterska inom demensvården. Det är visserligen tungt, men jag tänkte försöka jobba hela tiden ut denna gång. Förra gången gick jag hem på havandeskapspenning, men det känns just nu som att jag vill jobba på den här gången. Får väl se hur man mår när man kommer så långt
Re: Om December mammornaKnasan ja tänkte vi hade sån i förra gruppen jag var med i när jag väntade dottern och det var kul att lära känna alla på det viset. Annars är det bara ett namn liksom
Jag hade tänkt gå 2 månader innan denna gången också på havandeskapspeng faktiskt. Skönt om man får vila sj vissa dagar när loppan är på dagis
Re: Om December mammornaJag heter My och är bosatt i Oslo tillsammans med min man.
Jag är 27 och blir 28 samma dag som bf-dagen är 8/12 Världens bästa födelsedagspresent. Jag har vart tillsammans i 5 år nu i april och gifta 3 år i september. Vi har haft en del problem pga att jag lider av vaginisme och vulvodyni. Att vi nu är gravida är en mirakel och så fantastiskt att vi knapt vågar tro på det. Är student fram till nästa sommar men ska på något sätt försöka fullföra studielöpet.. vi får se hur det går Vad mer ska jag skriva? Graviditeten hittills har vart jobbig de sista 2 veckorna pga konstant illamående.. jag är så dålig på att äta lite och ofta så det måste jag ng bara lära mig.. och så just denna veckan har jag bara lust på snabbmakaroner och falukorv och ketchup
|