Madeleine Kil...

Hej, Det bästa är om du vet ungefär när du hade ägglossning eller ...

Barnmorskan

Om December mammorna

Här träffar du andra som blev föräldrar i december 2012! Dela med dig av dina erfarenheter och ta del av andras under ditt barns utveckling i din föräldragrupp.

Om December mammorna

Inläggav Jippssan 15 apr 2012, 09:04

Heter Sofia och är 27 år (fyller 28 i dec) och bor nere i Skåne med min sambo som jag nästan precis förlovat mig med. Vi har en dotter tillsammans som fyller 2 år i Juni. Sen har jag en bonus son som fyller 4 i sommar Jag och min sambo har vart tillsammans i snart 4 år.
Jag jobbar som vårdare på LSS-boende med människor som har förvärvad hjärnskada.
Vi kastade p-pillrena i nov då vi kände att vi ville ha ett litet syskon. Dock har det blivit 2 missfall sen dess Första var riktigt jobbig.
Jag har bara haft molande värk sen dagen innan äl, vissa dagar mer, vissa mindre. Men 4 dagar innan Bim har det vart extremt och magen är helt svullen och spänd. Jag bara kände det på mig att det var något på G så jag testade 4 dagar tidigare och visst var där ett svagt streck.
Hade hoppats på att få bebben i början av hösten istället för jag själv och min lillebror fyller år i december och jag minns när jag var liten att jag hatade att fylla år mitt vintern. Men samtidigt är det skönt att inte alla fyller år till sommaren.

Ja vi får se hur detta går, med loppan mådde jag illa 24/7 och jag led extrem graviditets illamående vilket gjorde att jag spydde bara jag tänkte på något. Hoppas att jag slipper må så jäkla dåligt denna gången. Kul att se vad man blir sugen på, då jag med dottern var tokig i clementiner och gröna sura äpplen
Jippssan
Alltid online

Status: Mamma till 2 töser

Re: Om December mammorna

Inläggav Knasan 16 apr 2012, 08:42

Vilken bra idé med en presentationstråd!