-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
om man är liten syns magen fortare?
6 inlägg • Sida 1 av 1
om man är liten syns magen fortare?Jag undrar när magen börjar synas, syns den "fortare" på någon som är smal och liten?
Själv så är jag 148cm lång och vägen 46 kg, så tror ni att de kommer synas fort på mig? de märks redan en liten förändrig på magen, men de ser ut som jag bara har gått upp i vikt och är svullen. en kompis bekant har redan en lite kula och hon är bara i v. 12. och hon är ungefär byggd som mig. Kram
Re: om man är liten syns magen fortare?Det verkar inte som det har med saken att göra...jag fick mage fort både nu och sist och jag har ca 10 kg övervikt...
Re: om man är liten syns magen fortare?Började med 171 cm och 52 kg. Nu i v 23 (+4,5 kg) syns det fortfarande inte om jag har kläder på mig. Dom kunder på jobbet som gett mig kommentarer har hört rykten att jag är gravid, ingen har listat ut det själv genom att titta på mig.
Re: om man är liten syns magen fortare?Beror på hur ens livmoder är vinklad. Har man en framåtlutad så syns det tidigare. Finns ju de som inte ens fattat att de är gravida och då kan det bero på att livmodern är bakåtlutad. Handlar säkert om förnekelse i många fall men, som sagt, framåtlutad så ser du snabbare.
Din barnmorska kan ta reda på hur livmodern är.
Re: om man är liten syns magen fortare?ja det är nog helt individuellt.. När jag har frågat folk här på Minbebis om viktuppgång verkar det dock som att många går upp mer om man är smal från början och man går upp mindre om man är överviktig men det är ju inget vetenskapligt test direkt
Det är dock vanligt att man får lite mage i början men det är inte bebismage egentligen utan att man blir lite svullen. Livmodern ligger långt ner i bäckenet ganska lång tid så den "riktiga" bebismagen brukar synas senare.
Re: om man är liten syns magen fortare?Vi berättade tidigare om en tjej som fick reda på att hon var gravid 12 dagar innan det var dags att föda. Så det är ju väldigt olika för alla vad man har för symptom och om man känner av eller om det syns på magen.
Läs intervjun här!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|