-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Om man inte vill amma på SöS? Erfarenheter?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Om man inte vill amma på SöS? Erfarenheter?Hej tjejer,
Jag är äntligen gravid. Är i v.10 nu och har alltså en bit kvar Jag har bestämt mig för att inte amma. Detta är inget nytt beslut utan har i många år känt att jag inte vill. Jag är inskriven på Södra BB men det kan ju även bli tal om någon av de andra förlossningsavdelningarna om man får komplikationer. Är det någon här som har erfarenhet av hur man blir bemött på SöS om man inte vill amma? De har ju ett stort amningscentrum där och jag är rädd att de inte ska respektera min vilja. Det skulle lugna mig otroligt mycket om jag fick höra från andra som fött på södra BB eller annan avdelning på SöS och som fått stöd med flaskmatning mm. Tack på förhand.
Re: Om man inte vill amma på SöS? Erfarenheter?jag hoppas verkligen att du ska bemötas med respekt?! om det är något man redan bestämt sedan länge så ska dom väl respektera det får man ju innerligen hoppas.
jag har inget svar på din fråga men har iaf fött på sös å legat på sös bb och dom var FANTASTISKA! nu hade jag valt att prova på amning och dom var mycket stöttande och hjälpsamma. hoppas verkligen du blir bemött med samma känsla och trygghet som jag blev oavsett val om amning eller itne amma
Re: Om man inte vill amma på SöS? Erfarenheter?Hej. Jag valde också att amma men födde på Södra BB. Jag skulle ha väldigt svårt att tro att de inte respekterar ditt beslut. Det enda jag kan tänka mig är att de innan du föder möjligtvis frågar varför du inte vill amma men jag är helt övertygad om att de går din vilja till mötes. De vill ju att man skriver ett förlossningsbrev som man lämnar in och i det vill de att man skriver om man vill amma eller inet och om man vill ha hjälp med att komma igång med amning eller matningen. Så för att undvika att du går runt och känner oro tyckre jag du ska ta upp det med din BM när du är där så de kan skriva in i din journal hur du önskar göra..
3 inlägg • Sida 1 av 1
|