Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

OM Oktober mammorna

Diskutera graviditeten med andra som också har beräknat förlossningsdatum i oktober!

Re: OM Oktober mammorna

Inläggav SofieOlin 07 feb 2012, 11:35

Hej tjejer!

Sofie heter jag och bor i en 3a tillsammans med min sambo och vår hund Henny i Kalmar. Plussade på två olika test igår och idag och hoppas nu att bebis nummer ett tänkte stanna kvar och växa i magen:) Enligt uträkningar är jag beräknad till den 10e oktober!
SofieOlin
Nykomling

BIM: 050112
Status: Äntligen gravid!

Inläggav PiperH 08 feb 2012, 09:36

Hej hopp alla blivade oktobermammor!!!

Jag har skapat oktobermammorna-tråden... http://www.minbebis.com/forum/oktobermammorna-42674.html Hittar inte den under BF-oktober.. :roll: Det fanns en hel massa olika trådar, men jag vet inte vilken man ska hänga i...svårt att hitta om man är ny ju... :oops: Alltid bra att ha en som heter som ovan då för det blir ju lättare att hitta oss...eller vad säger ni tjejer - ni andra oktobermammor?! Hänvisa mig gärna rätt annars om ni inte köper iden med Oktobermammor 2012 :lol:

Vill ju så gärna får joina er för jag plussade idag!!! :lol:

Ha en fin dag allihop - ser fram emot att lära känna er alla!!
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav Emmdah 08 feb 2012, 22:16

Hej hej!
Äntligen! Efter att ha försökt i ett och ett halvt år, käkat massa hormoner på grund av pco vilket fungerat sisådär och skulle lyfta telefonen för att boka tid för utredning väntar jag och min sambo nu en liten knodd.
Känns underbart men overkligt.

Emma heter jag och är 27 år. Bor i Göteborg med min sambo.

Wiiiee jag ska bli mamma i oktober! Måtte nu allt gå vägen!
Emmdah
Nykomling

Inläggav novabus 08 feb 2012, 22:21

Trevligt att råkas tjejer!!
Här är en till som plussat, och kanske får tillökning runt 8 okt.
Är ju tyvärr lite osäkert fram till v 12 tydligen, så jag har faktiskt svårt att ta till mig att det kommer en bebis så småningom.
Har en stark misstanke om missfall i början på dec.. 2 dagars blödning på bim 3 och svinont! I nov va första gången vi börja skjuta skarpt :wink:

Om mig;
Snart 27 år, gift sedan okt 09, 1 hund. Jobbar som gymnasielärare och tränar lite på fritiden.

Symtom;
Pulserande växtvärk i nedre delen av magen,
väldigt lite öm i brösten,
magen känns uppsvälld,
trött, lättirriterad.
Känner mig tung i kroppen eller hur man ska beskriva det.
Blev sjuk på BIM och har tryckt i mig massa halstabletter
vilket har påverkat kroppen tror jag med roliga luftbubblor :wink:
Slutade snusa direkt jag fick plusset, kan ha nåt med humöret att göra :)

Ska på hälsobesök 17 feb, och hoppas fostret vill bo kvar i mig till oktober! Är riktigt bebissugen! Det är första för oss.
novabus
Nykomling

BF: 121008
Status: Gift

Inläggav PiperH 09 feb 2012, 08:26

Hej tjejer!

Här kommer "gammeltanta" och joinar er om jag får.

38 år (om en månad), sambo och en son på två år! Vi bor i hus i Oskarshamn och har en stor hund och tre katter i vår familj också!

Jag plussade i går och detta är vårt andra försök sedan vi fick MA i november 2011... Känns verkligen jättespännande och pirrigt.

Är dessutom uppsagd sedan en månad tillbaks så mitt i allt söker jag nytt jobb också...härlig kombination va?! :lol:

Hoppas får hänga med alla er andra härliga tjejer i tråden för oss oktobermammor: http://www.minbebis.com/forum/oktobermammorna-42674.html
Alltid bra med en tråd vi kan träffas och snacka i, som heter som kategorin mammor vi tillhör...? :lol:

Jag hoppas ju bara att ingen tycker jag klampar in och trampar någon på tårna med Oktobermammor 2012-tråden, Tänkte bara, av lärdom från tidigare "erfarenheter" :wink: :oops:, att det är lättare att hitta till rätt forum om det heter som den grupp mammor man ska komma att tillhöra... :lol:

Hoppas ni vill anamma den tråden, så fler fina tjejer kan hitta oss oktobermammor sedan!! :lol:

ha en fin dag allihop!!!!
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav Monsie 10 feb 2012, 21:52

Åh det här med hormoner.. :oops: I morse blev jag så arg när jag inte kunde stänga garderobsdörren så av någon oförklarlig anledning började jag sparka som en galning på dörren.. och den ramlar ner från gångjärnen! Det var gamla av plast, så den är toktrasig nu.. Förstår inte vad det skulle vara bra för! Inget jag skulle få för mig att göra annars :shock:
Monsie
Stammis

Bor: Skutskär
Status: Mamma till Alvin

Inläggav Ida i Hult 10 feb 2012, 21:58

Jadu, det här med ilska som helt plötsligt kommer. Usch säger jag bara. Kan gå och småmuttra svordomar över småsaker utan att ens tänka på det. Skäms lite när jag kommer på hur jag beter mig. :oops:
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Inläggav längtarenmassa 15 feb 2012, 11:34

haha,jag är likadan. kan bli SÅÅÅ arg ibland, för ingenting. Tur jag har en lugn och förstående karl, han får stå ut med en hel del gnäll nu stackarn. Mår väldigt illa dygnet runt och är fruktansvärt trött så han får stå för det mesta här hemma..han är en riktig klippa!
längtarenmassa
Stammis

BF: 120930
Bor: Blekinge

Inläggav Ida i Hult 15 feb 2012, 18:59

Min karl kan nog vara glad över att han jobbar borta i veckorna. Inte lätt att ta ut sin ilska på honom då. :)
Ida i Hult
Alltid online

BF: 121013
Bor: Motala
Status: sambo och gravid

Inläggav Nunnion 15 feb 2012, 19:05

Hej jag joinar här med! Har plussar, är nu i vecka 5... Så tidigt..
Sambo, har ett barn sedan innan, han fyller två den 26! Tog ut min spiral den 12 januarie tror jag det var, så det gick fort! :D
Hoppas dem vill stanna kvar bara!
Bor i Nybro, närheten av Kalmar.!
Nunnion
Nykomling

FöregåendeNästa

< Återgå till BF - Oktober

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm