-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Omeprazol under graviditeten
5 inlägg • Sida 1 av 1
Omeprazol under graviditetenJag har fått utskrivet Omeprazol Bluefish för mitt magmunsbråck som jag har problem med ofta. Nu undrar jag om någon tar denna medicin under graviditeten? Enligt bipackssedeln så ska man fråga läkare. Liknande tabletter verkar vara ok. Någon som har ett tips? Får ringa min vårdcentral kanske...
Blogg - http://minbebis.com/blogg/libra/
IVF3 = 5 april 2013 = Gravid IVF2 = Ev tidigt missfall Födde en ängladotter 10/7-12 Bekräftat dött foster 6/7-12 i vecka 21+3 IVF1 lyckades, fick plus 3/3-12 Försökt sen augusti 2009 ![]() ![]() ![]()
Re: Omeprazol under graviditetenEnligt min barnmorska så får jag inte längre äta omeprazol, som jag har ätit till och från dom senaste tio åren pga. återkommande magkatarr. Däremot sa hon att Losec är OK att äta när man är gravid. Det finns ju också receptfritt på apoteket.
Re: Omeprazol under graviditetenAha. Tack för tipset. Min läkare ska ringa mig imorgon så kanske jag kan få på recept.
IVF3 = 5 april 2013 = Gravid IVF2 = Ev tidigt missfall Födde en ängladotter 10/7-12 Bekräftat dött foster 6/7-12 i vecka 21+3 IVF1 lyckades, fick plus 3/3-12 Försökt sen augusti 2009 ![]() ![]() ![]()
Re: Omeprazol under graviditetenLåter lite konstigt tycker jag då det verksamma ämnet i Lozec är Omeprazol!
Min bm har sagt att det är ok att äta omeprazol. /Emble
Re: Omeprazol under graviditetenEmble: Har också hört det där så lite konstigt att inte alla säger samma. Men det beror väl på olika tillverkare. Att de nya medicinerna inte är testade under en längre tid. Får se vad min läkare säger imorgon. Det kanske beror på om man pratar med en BM eller läkare... :O
5 inlägg • Sida 1 av 1
|