-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Omföderskor, jag behöver lite svar !!
7 inlägg • Sida 1 av 1
Omföderskor, jag behöver lite svar !!Hej, det är såhär att jag gick över 2 veckor och 2 dagar med min dotter. Nu väntar jag en liten grabb och är i vecka 36, och jag får höra av männsikor runt omkring mig att omföderskor oftast går över tiden MER med andra barnet? Tycker dock inte detta låter rimligt haha Så därför frågar jag er alla omföderskor om det kan vara möjligt? Tack på förhand
Re: Omföderskor, jag behöver lite svar !!Oj, jag har alltid hört att andra barnet brukar komma tidigare snarare än senare! Men jag har faktiskt ingen aning. Jag räknar med att mina kommer tidigare den här gången eftersom det är två - min stora föddes i 40+6. De flesta jag känner har fött sitt andra barn innan BF, medan första barnet kommit efter BF, men jag känner även några som fått första barnet innan BF och andra barnet efter. Så det finns nog alla varianter!
Re: Omföderskor, jag behöver lite svar !!Min första kom på BF, samma med nr 2 medan 3an kom en vecka över BF.
Däremot har jag en bekant här i byn som gått 2v över med bägge sina. Och en annan som fått alla sina som prematurer. Annars har jag för mig att man brukar säga att det är vanligare att förstföderskor går över tiden än omföderskor. Men det troligaste är nog helt enkelt att det inte går att svara på. De kommer när de är färdiga eller när de blir vräkta http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Omföderskor, jag behöver lite svar !!Jag har ingen aning, men jag fick första barnet 5 dagar tidigt och andra barnet 2 dagar sent...
Re: Omföderskor, jag behöver lite svar !!Haha jag får väl helt enkelt hålla tummarna ! Vill verkligen inte gå över så mycket igen..
Re: Omföderskor, jag behöver lite svar !!Hej,
låter bra om omföderskor oftare får barnen tidigare andra gången. Ett par dagar tidigare än Bf-datum som är beräknat 12 jan blir lagom, tack Gick över tiden 8 dagar med sonen och det var dryyyga dagar när man väntar o väntar o väntar... Vi får väl se sen då hur det gick för oss!
Re: Omföderskor, jag behöver lite svar !!Ja det blir lite drygt när man bara går och väntar på att något underbart ska komma
7 inlägg • Sida 1 av 1
|