Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Omföderskor, jag behöver lite svar !!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Omföderskor, jag behöver lite svar !!

Inläggav MammaZandra 18 okt 2011, 12:36

Hej, det är såhär att jag gick över 2 veckor och 2 dagar med min dotter. Nu väntar jag en liten grabb och är i vecka 36, och jag får höra av männsikor runt omkring mig att omföderskor oftast går över tiden MER med andra barnet? Tycker dock inte detta låter rimligt haha Så därför frågar jag er alla omföderskor om det kan vara möjligt? Tack på förhand :D
MammaZandra
Nykomling

Re: Omföderskor, jag behöver lite svar !!

Inläggav everyoneloveskate 18 okt 2011, 13:00

Oj, jag har alltid hört att andra barnet brukar komma tidigare snarare än senare! Men jag har faktiskt ingen aning. Jag räknar med att mina kommer tidigare den här gången eftersom det är två - min stora föddes i 40+6. De flesta jag känner har fött sitt andra barn innan BF, medan första barnet kommit efter BF, men jag känner även några som fått första barnet innan BF och andra barnet efter. Så det finns nog alla varianter! :)
Användarvisningsbild
everyoneloveskate
Alltid online

BF: 120210

Inläggav Mullemamman 18 okt 2011, 15:29

Min första kom på BF, samma med nr 2 medan 3an kom en vecka över BF.
Däremot har jag en bekant här i byn som gått 2v över med bägge sina. Och en annan som fått alla sina som prematurer.

Annars har jag för mig att man brukar säga att det är vanligare att förstföderskor går över tiden än omföderskor. Men det troligaste är nog helt enkelt att det inte går att svara på. De kommer när de är färdiga eller när de blir vräkta :)
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

Inläggav Snigel 18 okt 2011, 21:13

Jag har ingen aning, men jag fick första barnet 5 dagar tidigt och andra barnet 2 dagar sent...
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav MammaZandra 19 okt 2011, 08:04

Haha jag får väl helt enkelt hålla tummarna ! Vill verkligen inte gå över så mycket igen.. :) Nåfra dagar är verkligen ingen fara men när det handlar om veckor ! phhuu !! Tack för era svar :)
MammaZandra
Nykomling

Inläggav karin_osc 27 okt 2011, 22:34

Hej,
låter bra om omföderskor oftare får barnen tidigare andra gången.
Ett par dagar tidigare än Bf-datum som är beräknat 12 jan blir lagom, tack :lol: Dock inte mer än 12 dagar tidigare tack... :shock:

Gick över tiden 8 dagar med sonen och det var dryyyga dagar när man väntar o väntar o väntar...
Vi får väl se sen då hur det gick för oss!
Bild
Bild
karin_osc
Stammis

Inläggav MammaZandra 07 nov 2011, 12:14

Ja det blir lite drygt när man bara går och väntar på att något underbart ska komma ;) Vi får helt enkelt hålla tummarna för oss båda 2 !! :D
MammaZandra
Nykomling

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm