-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ont!! =/
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ont!! =/Usch jag är orolig!
Jag har ganska ont i högra äggstock(tror jag det är) och ner i ljumsken, sen strålar det ner lite i benet...fast rätt diffust. Det har suttit i till och från i ca 30 min nu. Springer på toa och kollar efter blod hela tiden Jag är i v.6+0 (7) på torsdag. Har någon mer haft likadant? Kan det vara ligament, eller vad det heter eller är det ett mf som är på gång tro? Eller urinvägsinfektion? det har svidit lite när jag har kissat sista veckan. Sist jag fick mf så började det med små blödningar, smärtan kom inte förrens senare...fast det kanske är olika från gång till gång... Ska ringa bm imorgon...men det är ett tag kvar tills dess så svara gärna om ni har någon erfarenhet!
Re: Ont!! =/Kändes det så sist när du fick MF?
Jag tycker det låter som ligamentsmärtor. Men om det har gjort ont när du kissar kan det ju vara det också men det brukar väl göra ont i magen precis ovanför blygdbenet om jag inte missminner mig. Förstår att du direkt tänker MF men det behöver det absolut inte vara. Jag hade själv mycket problem med tarmarna också från din vecka ungefär. Det yttrade sig i smärtor i samma område som äggstockarna sitter coh jag trodde länge det var äggstockarna det var något fel på tills en läkare konstaterade tarmproblem. Det är så mkt som händer och som ska flytta på sig så det kan vara vad som helst egentligen som är ofarligt och normalt. Ring sjukvårdsupplysningen om du är väldigt orolig så kanske de kan berätta lite mer om vad de tror och kanske kan lugna dig. I din vecka kan man ju snart göra VUL också.
Re: Ont!! =/tycker det stramade och högg överallt i början av graviditeten. låter ju som ligamenten som sträcks, det är mycket som ska maka på sej är livmodern ska börja växa
Re: Ont!! =/Det känns lite som om någon nyper mej i ljumsken, äggstocken och insidan av låret....nästan så jag känner mej lite öm...svårt att förklara.
Sist jag fick mf så kände jag inte så här, då började det med små blödningar i en vecka innan själva smärtan kom... Tack för svar tjejer! Ska ringa BM eller 1177 imorgon!
Re: Ont!! =/Jag tycker också det där låter som ligamenten!
Förra gången så molade det mest i början och sen kände jag av ligamenten senare men den här gången så har det dragit och slitit mycket tidigare, det är så olika för alla för det är många som får ont där tidigt medan det är lika många som får ont så först senare. Det känns även olika för alla men vi tänker positivt och antar att allt är som det ska där inne. Pepp, pepp, pepp!
Re: Ont!! =/Tack Danem!
Försöker bara positiv men det är svårt...väldigt svårt. Efter förra mf trodde jag inte att jag kunde bli gravid så det här lilla fröet är så otroligt välkommet!! Just nu känns det som att jag inte skulle klara av ett till mf, men man klarar mer än vad man tror. Ja ja ska försöka vara positiv! =)
Re: Ont!! =/Tycker inet du ska oroa dig för mf pga den smärtan om den känns som du beskrev nu sist. Det låter inte som mf-smärta utan snarare ligamenten... men ring imorgon
Re: Ont!! =/Jo jag kan tänka mig det men du får försöka, när jobbiga tankar ska du försöka få undan dem för de tjänar ändå inget till och tar onödig energi från dig.
Just nu känns allt oerhört långt borta antar jag men veckorna flyger faktiskt fram, du får ha olika delmål efter vägen så det går snabbare Som den här gången så "firade" jag varje gång jag gått en full vecka, alltså varje +0 dag var en glädjens dag för då hade jag tagit mig en hel vecka utan blod. Att ta mig förbi 5+5 var också bra för det är den dagen fostrets hjärta börjar slå, sen är det i vecka 8+nånting som det blir ett "riktigt" hjärta så den veckan var viktig att ta sig förbi. Sen var det 10+0 som var en målpunkt, att det blev tvåsiffrigt kändes stort och efter det självklart 12+0. Hade jag tagit mig dit utan blod så kände jag mig lugnare. Dessutom är april en underbar månad att få barn i så självklart ska den lilla stanna kvar tills dess
Re: Ont!! =/Helenaeg & Danem: jag hoppas tiden går for!
Jag ska till vårdcentralen idag ang en ev. urinvägsinfektion så då ska jag ta upp detta med värken igår och höra vad dom tror att det kan vara. Jag försöker också ha delmål, mitt nästa är att klara mej över vecka 8 och sen 10. fick mf i vecka 10 förra gången så det kommer nog att vara en tuff vecka. Min mamma sa att få barn i mars/april är den bästa tiden :p Blödde någon av er under erda första 12 veckor?
Re: Ont!! =/Jag hade bruna flytningar några dagar första graviditeten, jag blev lite rädd men det gick ju bra och resultatet av den graviditeten sitter brevid mig och petar på snoppen just nu
Den här gången har jag inte haft det men det är väldigt vanligt att det kommer bruna flytningar eller blod i början av graviditeten, vissa kan ha så hela tiden utan att det är någon fara med barnet. Efter sex kan man blöda då det är väldigt känsligt inne i slidan, det behöver inte komma direkt efteråt utan komma dagen efter. Du får försöka uppehålla tankarna de kommande veckorna på nåt sätt! Börja sticka om du inte gör det eller köp ett sånt där megapussel och börja lägga Annars kan jag rekommendera http://www.tvshack.cc där du kan se en jäkla massa serier och det finns även massor av filmer där, streamat och gratis. Underbart
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|