Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Ont!

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Ont!

Inläggav Tera 30 jun 2007, 11:50

Vaknade halv fem imorse av att jag hade så otroligt ont i området kring äggstockarna. Kallsvettades och skakade och kunde knappt röra mig. Det högg som in i h****te! Ringde och väckte min kusin och hennes stackars sambo som även de ska ha bebis och frågade vad det kunde vara.

Jag är ju bara i vecka 5 +4 så jag blir så orolig! Har inte kommit några blödningar.

Kusinen sa att det kunde vara tarmarna som krånglar eller att livmodern håller på att växa till sig. Ngn som har varit med om liknande. Det gjorde sjukt ont! Trodde jag skulle svimma. Kunde till slut somna om och nu känner jag mig ok igen. Konstigt. :|
Usch, vill inte gå och oroa mig men jag gör det konstant. Vill så gärna att allt ska gå bra.
Användarvisningsbild
Tera
Stammis

Inläggav Stina 30 jun 2007, 12:22

OJ, känner inte igen det från mig själv. Har aldrig fått så sjukt ont! Hur känns det nu då?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav linda74 30 jun 2007, 12:29

Jag har haft en huggande smärta i området runt livmodern och äggstockarna både under torsdagen och fredagen denna veckan. Dock inga blödningar. Etter ett ordentligt toabesök igår kväll, kändes allt som vanligt igen. Jag tror som din kusin, att det är tarmproblem. Det blir ju ofta lite trögare under graviditeten. Så länge det inte kommer blod, behöver du inte oroa dig. Är du osäker kan du alltid kontakta din BM eller gynmottagning och rådfråga.
BildBild
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
linda74
Alltid online

Inläggav loooolita 30 jun 2007, 15:19

ja fick förbannat ont i början vek mej dubbel av smärta trodde dt va blindtarmen då ja inte visste att ja va gravid! men dt försvann tillslut å kom aldrig tbax igen som tur är,,, men fan va ont dt gjorde!
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online

Inläggav Tera 30 jun 2007, 21:47

Hej! Skönt att höra att jag inte varit ensam - fast nej, det lät inte bra. Självklart är det inte kul att ni också haft ont men skönt för mig att höra att det gick över. Ja, ni förstod säkert. :idea:
Har gått och spänt mig idag för att jag var rädd att det skulle komma igen men efter ett toabesök och lite bra mat känns det bra.
Bild
Användarvisningsbild
Tera
Stammis

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm