Ont i ena skinkan och "kramp" i låret!?

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

Ont i ena skinkan och "kramp" i låret!?

Inläggav Brummen 18 aug 2009, 15:05

Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas att någon kanske känner igen och vet vad det kan vara... Sedan i fredags har jag av och till ont i vänstra skinkan och det blir bara värre och värre. Det är mest när jag står/går/böjer mig som det hugger till, när jag sitter/ligger still är det ok.
Nu idag när jag varit på bibblan (och kanske böjt mig snett eller konstigt :?: ) så fick jag en krampliknande känsla i vänster lår - det var som att någon "vred ur" benet och all kraft försvann! Känndes helläskit. Haltade bort till mvc och tänkte höra vad de trodde, men där fanns ingen bm så jag fick bara boka en tid till på torsdag.

Är det någon som haft något liknande?? Eller hört om någon med samma symptom? :roll:
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Brummen
Stammis

Status: Tvåbarnsmor

Re: Ont i ena skinkan och "kramp" i låret!?

Inläggav Aurora 18 aug 2009, 15:32

Kan vara foglossning. Jag kan känna av det som hugg... och ibland blir de första stegen lite haltande när jag suttit still ett tag. Känner det som strålar ner från ena sidan av ryggslutet ner i benet. annars kan det ju vara ischias, är inte helt säker på hur det känns dock.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav *Längtan* 18 aug 2009, 15:43

Sådär hade jag under hela senare delen av graviditeten, det kunde mitt i allt hugga till i vänster skinka och lår, kändes ungefär som en sorts sendrag, eller som om man plötsligt fick en elstöt som håller i sig i skinkan/låret. Detta fenomen kom allt oftare ju längre in i graviditeten jag kom, och av nån anledning uppträdde det oftast på kvällarna. Jag tror att det berodde på att bebisens huvud började trycka på nån nerv nere i bäckenet, och ju större bebisen blev desto oftare kom den åt att trycka på denna nerv. Det var väldigt pinsamt när man t.ex gick på stan och plötsligt började halta och släpa benet efter sig :oops: Gick inte att göra något åt, det kom såna här "anfall" nu och då ända tills bebisen var född.
Bild

Bild
*Längtan*
Stammis

Inläggav Brummen 18 aug 2009, 17:35

Tack för era svar! Känns alltid "bra" att man inte är ensam om något konstigt... :wink: Min värk är när som helst på dagarna. På jobbet (optiker) är det lite jobbigt att visa bågar och hämta grejjer i lådor på olika höjder - blir liksom lite "flängiga" rörelser, än hit och än dit och fort ska det gå.

Vi får väl se vad bm säger på torsdag!
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Brummen
Stammis

Inläggav Brummen 30 aug 2009, 18:20

Tänkte bara uppdatera lite.

När jag kom till bm så hade jag naturligtvis inte ont alls längre :oops: , men beskrev känslan så gott jag kunde. Hon trodde inte att det var varesig ischias eller foglossning utan bara nån sorts kramp.

Vet inte om jag tyckte att det var ett toppen svar, men jag har iaf inte haft ont sedan dess! Hoppas att det inte kommer tillbaka heller, för det var inte skönt nån stanns!
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Brummen
Stammis

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm