-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ont i magen??
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ont i magen??Hej..
Ny här idag.. =) Har en liten fundering.. Är gravid (vecka 6+2) o jag har som mensvärk, fast starkare. Liksom längst ner i magen.. Är detta normalt? Var på BM igår o min barnmorska verkade lite smått bekymrad.. Fick testa mig för urinvägsinfektion, men det var inget.. Sen sa hon inget mer.. O idag blev jag lite orolig.. Vill ju att mitt lilla pyre ska må bra... Ha en bra dag alla, dax att åka till jobbet!
Hej och välkommen hit. Så länge du inte blöder så tror jag inte det är nån fara,,,man kan faktiskt ha små blödningar också i början på grav utan att det ska va nåt farligt för det.
Hej, välkommen hit och grattis!
Kan det kanske vara så att det redan är lite "växtvärk" i livmodern kanske? Jag tror iaf inte att du ska vara orolig, jag har fått för mig att det är ganska vanligt med lite molande. Lycka till!
jag har också haft ont i magen lite till och från... framförallt ca fram till vecka 8... har också varit väldigt orolig, men jag tror att det bara är livmodern som växer... har ej haft besvär av mensverk förut, har varit lyckligt skonad då det aldrig gjort särskilt ont på mig, så kanske därför jag reagerade lite extra medan de som är vana vid ordentlig mensverk kanske inte tänker på det??!
Jag har oxå ont imagen till o från. Tror det kan vara växvärk.
Men om du är orolig så tycker jag du ska prata med din barnmorska igen. Det är det dom är till för, ditt stöd genom graviditeten!
Hej!
Var med om exakt samma sak, har inte lika ont nu är i vecka 9, men jag ringde till gynakuten och propsade på att få tid. Efter mycket tjat fick jag komma och gjorde ett ultraljud där man såg hjärtat Så länge du inte blöder är det nog ingen fara, men som sagt alla är vi olika. Hoppas det blir bättre för dig.
Håller med Divgrl, det är ju olika för alla.
Jag hade ganska ont den första tiden, som starkare mensvärk, och det var växtvärk i livmodern enlig min BM. Sen fick jag ont på ett helt annat sätt för några veckor sen och då var jag inne och kollade upp det (VUL), bara för att jag inte kunde släppa tanken på att något kanske kunde vara fel. Jag tror det är bättre att kolla upp saker om man känner sig orolig; tror inte det är bra för sig själv eller bebban att gå omkring och oroa sig
Tack för svaren. Förra måndagen var jag in till gyn, efter mycket tjat! Min bebis var mindre än vad den skulle vara.. Men det är tydligen normalt..? Hoppas det iaf.. har inet haft nån blödning än, så allt ska väl vaar okej. Blir orolig för min lilla sötnos! Har inet hjaft ont på en vecka nu, men inatt.. FYYY va ont!!!! Bara grinade.. Höll i sig i 12 minuter också.. Aj aj.. Är helt slut idag.. Hoppas man orkar med dagen på jobbet. Kram på er!!
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|