Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Ont i magen!?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Ont i magen!?

Inläggav Kristin_Thomas 22 aug 2011, 20:02

Jag har känt nu i några dagar att det rycker och drar och sträcker på vänster sida av magen, alltså mera mot höften. Ibland som kramp till och med. Är orolig i magen och det bubblar mycket i magen och har idag haft diarrè, är det normalt?
Jag har blivit helt galen i att tugga tuggummi, det kan kanske vara nånting som gör det? Har försökt att sluta men det går bara inte att låta bli.

Jag har också haft som ett väldigt tryck när jag känner att jag är kissnödig. Är nästan samma känsla som när värkarbetet börjar i slutet på en graviditet fast inte alls lika ont. Igår var det så det sved men är inte så idag. Går väldigt ofta och kissar och tycker det är väldigt irriterande. Är allt detta på grund av graviditeten? Är det verkligen så normalt för att vara i vecka 5?

Vore tacksam för massor av svar =)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Kristin_Thomas
Stammis

BF: 120420

Re: Ont i magen!?

Inläggav Danem 22 aug 2011, 21:20

Tuggummi är laxerande, iaf många sorter är det, så det är nog det som spökar med tarmarna :)
På vänstra sidan är tjockramens sista böj så där är det vanligt att det bubblar och jävlas när man är dålig i magen.

Kisseriet vet jag däremot inte, jag förstår som inte riktigt. Menar du att det blir ett extra hårt tryck från blåsan eller?
Jag kan få lite högtryckskiss när min blåsa är full i vanliga fall.
Det kanske är UVI som spökar?
Ring till BM-mottagningen imorgon och hör om de så kanske du kan få lämna ett urinprov!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Re: Ont i magen!?

Inläggav Kristin_Thomas 23 aug 2011, 07:15

Danem skrev:Tuggummi är laxerande, iaf många sorter är det, så det är nog det som spökar med tarmarna :)
På vänstra sidan är tjockramens sista böj så där är det vanligt att det bubblar och jävlas när man är dålig i magen.

Kisseriet vet jag däremot inte, jag förstår som inte riktigt. Menar du att det blir ett extra hårt tryck från blåsan eller?
Jag kan få lite högtryckskiss när min blåsa är full i vanliga fall.
Det kanske är UVI som spökar?
Ring till BM-mottagningen imorgon och hör om de så kanske du kan få lämna ett urinprov!

Jag tror att man tuggar i sig väldigt mycket luft och att det är derför som jag fiser mycket och magen blir orolig. Har försökt att sluta men det går verkligen inte. Måste hela tiden ha nått i munnen och tugga på. Vad kan jag ta istället? Ja det trycker liksom på från blåsan. Jag ska strax in med ett urinprov till vårdcentralen så får vi se hur lång tid det tar innan jag får reda på vad det är. Borde väl ta åtminstone tills imorgon då dom ska skicka iväg det på odling för att utforska det mer noggrant. Jag har inte skrivit in mig på BVC än. Är det inte från vecka 10 man får komma på besök?
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Kristin_Thomas
Stammis

BF: 120420

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm