Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Ont i magen osv

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

Ont i magen osv

Inläggav förstagångare 01 jun 2011, 20:15

Vad kan man göra då vår bebis som på fredag blir 2 veckor verkar ha ont i magen?
Tips till vad man kan göra då hon kräks mycket efter varje amning? Vi har pauser i amningen, rapar henne i varje paus och när hon ätit klart.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Re: Ont i magen osv

Inläggav Snigel 01 jun 2011, 22:09

Båda mina barn har haft ont i magen de första 2-3 månaderna (inte kolik). Magen är ju inte van vid mat ännu och jag gissar att det väl egentligen mer vanligt än ovanligt att det strular lite då :wink:

För oss har det lättat med Semperdroppar (receptfritt på Apoteket) som hjälper bakteriefloran i magen. Ges en gång om dagen.
Vi har även gett Minifom (också receptfritt) som man ger före varje amning.

Tilde har liksom din dotter kräks mycket efter amningen. Det blev bättre efter ett par månader och nu är det nästan borta helt efter 3 månader. Jag tyckte att det hjälpte att göra precis som du gör med rapningen och pauserna.
Jag har även försökt minska mängden luft som hon får i sej under amningen genom att mata henne innan hon blir jättehungrig (då skriker hon och sväljer luft i början) och genom att ligg-amma henne eftersom hon då får bättre grepp.

Hoppas det blir bättre snart!!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

< Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm