-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ont i rygg/höftparti
8 inlägg • Sida 1 av 1
Ont i rygg/höftpartiHej alla i liknande sitts, och ni som har tipps på hjälp!
Som rubriken lyder så får jag fruktansvärt ont i höft/ryggpartiet. Detta framförallt på kvällarna när jag sätter/lägger mig ner, det är som om hela höft/ryggpartiet låser sig och när jag sen ska röra på mig eller vrida mig så hugger en knivskarp känsla i ryggen... Är ju i v.18 och vet inte om detta är allt för vanligt, ni som varit med om detta eller liknande vad har ni gjort för all lindra värken?? Det konstiga är ju att på kvällen när jag lägger mig är det hemskt, men när jag vaknar är det borta?? Tacksam för svar! Ha de bäst kramkram
Re: Ont i rygg/höftpartiHej, du har ju blivit trött i kroppen efter en hel dag. Vad jobbar du med?
Jag hade också ont, kan du kanske få lite massage av din partner? Prova med att ta ett bad?
Re: Ont i rygg/höftpartiJag står/sitter i kassan i en butik, så det belastar kanske ryggen då....?
Hehe slutar 22.15 han e så slut när jag kommer hem, hehe så han skulle nog bli nöjd av att massera mig E tur att vi får se den lilla imorgon! Det förgyller verkligen!!
Re: Ont i rygg/höftpartiJag jobbade också i butik när jag var gravid med första barnet. Fick havandeskapspenning, det blev för jobbigt i slutet.
Det är väl viktigt att du försöker att sitta rätt då så att du inte felbelastar ryggen. Ja, men din sambo "slipper" ju gravidbesvären rent fysiskt så nog kan han ställa upp på 5-10 minuter
Re: Ont i rygg/höftpartiHehe
Re: Ont i rygg/höftpartiOm du känner att det låser sig borde du gå till en kiropraktor som kan kolla om du behöver knäckas ut lite. Jag har besökt min 4-5 gånger under graviditeten. Han har förklarat att det är vanligt att gravida kvinnor snedroterar höfterna pga att de blir tyngre/tröttare. Sedan kommer du ju få ont i höfterna när de börjar rotera naturligt också- men det dröjer nog några månader
8 inlägg • Sida 1 av 1
|