-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ont i svanken och ljumskarna??!
6 inlägg • Sida 1 av 1
Ont i svanken och ljumskarna??!Hej på er!!
För två veckor sedan började jag känna molande värk i svanken och ljumskarna när jag går mycket. Så även idag när jag och sambon var på marknad och gick i två timmar. Är det någon som kan veta vad det är? Är det någon mer som känner av det vid promenader och vid mycket rörlighet...?? Kram Smulan
Re: Ont i svanken och ljumskarna??!Jag har haft en del värk, både molande och mer skarp smärta. Det kan vara bäckenet (lite känning av foglossning) eller att muskler i magen och rygg är lite överansträngda/tänjs när livmoder och mage börjar växa mer vilket det brukar börja vara dax för runt din v.
Även sammandragningar kan börja komma och kan ge molande värk men det brukar ge molande värk ibland. Men om det kommer när du rör dig mycket tror jag mest på foglossning.
Re: Ont i svanken och ljumskarna??!Jag har också det, ganska ofta när jag går mycket under en dag.
Jag var på läkarkontroll för det och han sa att det var helt normalt att man hade ont när man är gravid och i stort sett hela kroppen ska ändra på sig
Re: Ont i svanken och ljumskarna??!Hade oxå så.. mest i mitten va graviditeten. Kan vara foglossning.. Blir det inte bättre rekommenderar jag absolut ett gravidbälte, det hjälpte mig varenda dag. Håller ihop bäckenet. Finns på bl.a babyland, eller så pratar du med en sjukgymnast. Lycka till
Re: Ont i svanken och ljumskarna??!För mig började min foglossning på exakt det sättet. Ont i ljumskar och öm ländrygg. Sedan blev det värre och värre.
Det är rätt troligt foglossning samt överansträngda muskler i ländrygg som försöker överkompensera för det mer instabila bäckenet. Prova ett bälte de hjälper många. Be om remiss till sjukgymnast från din BM så får du bältet gratis. annars tror jag det kostar nånstans mellan 500 - 1000 spänn. Om du går till sjukgymnast får du dessutom en massa bra övningar samt tips på hur du bör gå, stå och allmänt bara leva som gravid. Lycka till
Re: Ont i svanken och ljumskarna??!Tack för alla svar!!!
Jag ska prata med barnmorskan om detta och om en remiss till sjukgymnast. Vi ska till BM nästa vecka. Oj, kostar ett bälte 5oo-1000 kr???!!! De var dyrt... Kram Smulan
6 inlägg • Sida 1 av 1
|