Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Ont runt naveln

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Ont runt naveln

Inläggav Kani 28 feb 2009, 19:30

Har fått ordentligt ont runt naveln de sista veckorna, kommer och går lite som det vill. Har inte fått någon bristning på magen än så det är inte det som spökar. Var hos BM igår och hon konstaterade att jag har har ett "blåmärke" som går runt naveln men hon kunde inte svara på varför. Kanske är det bara för att bebben ofta ligger och spjärnar ut mot magen?!? Är det någon annan som har samma sak? Kanske blir den första i historien som föder genom naveln... :shock: :lol: :lol:
Bild
Kani
Stammis

BF: 090408

Re: Ont runt naveln

Inläggav jossan23 28 feb 2009, 23:07

Japp, hade precis som du och en vecka senare kom en jäkla massa bristningar... Hoppas du slipper men det låter som det jag haft :(
Bild
jossan23
Alltid online

Inläggav Danem 28 feb 2009, 23:11

Jag har haft ont runt naveln i flera flera veckor,
först var det under naveln sen har det varit varierande sidor på naveln och nu är det ovanringen av naveln som det spänner i..
För mig handlar det nog bara om den växande magen iaf men det känns obehagligt ibland spciellt efter maten på kvällen när magen är lite extra spänd :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Kani 01 mar 2009, 20:22

Tusan också, jag som varit så glad över att ha sluppit bristningar så här långt... Jaja, om det kommer så får det vara värt det för lilla bebbens skull, men ändå trist :( Förresten, försvann värken när bristningarna kom?
Bild
Kani
Stammis

Inläggav jossan23 01 mar 2009, 20:45

Ja det är ju inte kul, trodde verkligen jag skulle klara mig, men nej självklart kommer det precis i slutet :evil: Men man får tänka att man ändå får något underbart ut av det så det är ju inte så mycket att hänga upp sig på egentligen :D Sen är det ju inte säkert att du får det bara för du har ont, hoppas du klarar dig. Värken har inte försvunnit utan är kvar det svider i hela skinnet.. Sambon får knappt klappa på magen som det är nu det gör såååå ont. Hoppas den kommer ut snart så man slipper detta :D
Bild
jossan23
Alltid online

Inläggav Ejin 02 mar 2009, 12:24

jag hade skit ont undr naveln vid flera tillfällen under graviditeten... vid ett tillfälle gjorde det så ont att jag var tvungen att ligga blixtstill för att inte skrika rakt ur... vet inte vad det berodde på och de gick över sedan... fick inte en enda bristning så de behöver inte bero på de...
BildBild

Ma sep-07 V 11
mf Jan-08 V 4
Ejin
Alltid online

Inläggav statisk 02 mar 2009, 15:55

Vad konstigt... Jag har också fått ont i naveln nu dom senaste veckorna. (Är i v 23 nu)
En natt drömde jag att jag skulle ha tvillingar, och dom mådde bra, bara det att dom hade älghorn som stack mig i naveln hela tiden. Hahaha, jag minns att jag blev lite orolig över hur det skulle gå med förlossningen. jaja... Men jag tror inte att det är ngn fara..

eller..?
statisk
Nykomling

Inläggav Kani 02 mar 2009, 20:39

Inga bristningar än, smörjer på med min Weleda och hoppas på det bästa :D Vilken galen dröm du hade statisk, måste ha haft riktigt ont i sömnen också, men jag tror nog inte att det är någon fara för förlossningen :lol: Stackars dig jossan23, hoppas värken försvinner i samma stund som bebben kommer ut. Avskyr de kvällar när min sambo inte får komma i närheten av magen för att det värker så :(
Bild
Kani
Stammis

Inläggav Lotta76 02 mar 2009, 20:57

Jag har också ett sådant blåmärke. Har väl haft det sen i v 27 eller så, är i v 35 nu. Är ganska öm i naveln men har inte ont. Vad paff jag blev när jag läste att någon annan hade detsamma. Jag har inte frågat någon om det så jag vet inte vad det kan vara. Det är många konstigheter vi gravida ska igenom....
Lotta
Lotta76
Stammis

BF: 090410

Inläggav mammasofia 02 feb 2012, 20:55

DU SOM LÄSER DETTA och har ont i naveln, kontakta genast din läkare. Det kan vara ett farligt inklämt navelbråck. Lita inte på kommentarerna på forum även om de såklart är välmenta. Du kan behöva opereras akut!

Jag är i vecka 26 och har haft navelont ett par gånger under graviditeten. Av en slump nämnde jag "bagatellen" för läkaren på min vårdcentral under ett läkarbesök som egentligen handlade om ryggen. Hon petade med fingret och märkte att jag var väldigt öm. Hon skickade mig genast till akuten. Det blev en akutoperation för att jag hade ett inklämt navelbråck. Om det får vara kvar kan det gå riktigt illa. Jag vet inte mycket mer men som sagt, prata med din läkare nu!

(Jag opererades i går och blev medlem här bara för att skriva den här varningen, så att inte fler ska invaggas i en falsk säkerhet, som jag gjorde.)
mammasofia
Nykomling

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm