-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Detta har jag hittat på en annan sida, men har ej läst om det här på minbebis.com så jag tänkte att jag delar med mig av min upptäkt!
Jag har varit i detta valet förutom, om jag skulle välja Rosenrot eller Apiforce, men läste sedan vidare och hittade tjejer som tagit EFAMOL (nattljusolja) och jag läste om tjejer som tagit rosenrot som deras menscykel blitt helkonstig av, likaså Apiforce, men jag hittade ingen som tyckte negativt om Efamol, så Efamol blev valet! Jag slutade med mina p-piller i nov-06, har sen dess haft cyklar på 36, 40, 44, 46, 56, 66 dagar! Nu har jag käkat Efamol i lite över 2 månader och min mens är nu nere på 34 dagar! Jag rekomenderar EFAMOL! till alla som vill ha ordning på sin oregelbunda mens! DOCK kan det ge liten biverkning som lite ont i huvudet ca2-3 dagar innan mensen väl kommer, men tycker det är värt de.... när man söker på Efamol här på forumen har det bara tagit 2-3 gånger sen har folk blivit gravida! Efamol har hjälpt mig, och jag skriver nu detta inlägg till folk som kanske aldrig hört talas om Efamol och vill ha hjälp med oregelbunden mens. Jag kan inte garantera att det fungerar på alla kvinnor, men de flesta! Och kom ihåg, det kan ta minst 8 veckor innan de ger nån verkan, 2-3 kapslar om dagen! Jag köpte min Efamol här: http://www.bodystore.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fc... Lycka till! Jag har själv mkt oregelbunden mens på 35 - 82 dagar och hoppas att detta kan hjälpa mig. Idag har tabletterna inhandlats och jag har börjat knapra. 120st för drygt 300kr på hälsokostaffär. Någon som har provat?
Re: Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Jag har tagit rosenrot för annan anledning men en mycket positiv biverkning var att min mens blev mer regelbunden. Dessutom fick jag starkare utslag på ägglossningstester men det vet jag inte om det har någon egentlig betydelse för själva ägglossningen. Efamol har jag inte tagit.
Re: Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Tjenare brudar. Efter att ha läst tråden och surfat och läst på så har jag varit och köpt in en STOR burk. Har precis fått stryka mig från Bimlista - April 08 Skall bli spännande och se vad som händer om inte annat verkar det vara ett bra tillskott. ![]() ![]() ![]()
Re: Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Kul att få följas åt och se hur det går för oss Ior!
Ja, det är ju skönt att det är bra för huden och att man kan fortsätta äta det om/när man blir gravid.
Re: Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Ior, har du känt nån skillnad sedan du började äta?
Idag (dag 16, efter mensens första dag) hade jag snudd på ÄL känns det som (trådigt om du förstår vad jag menar) Annars har jag haft ÄL dag 65 typ!! Hoppas att det här hjälper oss att bli "normallång-cykliga" nu!
Re: Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Hej,
Tack för tipset!! Jag har också haft ojämn och ganska lång cykel sedan jag slutade med ppiller för 4 månader sedan...50 dagar senaste gången. Jag surfade runt på nätet efter att ha läst ditt inlägg och hittade massvis med positiv feedback från folk som provat.....så nu har jag också köpt en burk. Började ta efamol i fredags Värt ett försök i alla fall. Det och akupunkturen som jag också påbörjat för att få kortare cykel kanske kan hjälpa mig...hoppas!!! Kul, vi kan ju följas åt i denna tråd. Nu är jag på dag 14 i min cykel och har ännu inte haft ÄL (brukar inte komma innan tidigast runt dag 17 så än finns det tid...) Lycka till allihop! Mrs P
Re: Oregelbunden mens? Då är Efamol något att pröva!Kul med fler som hänger på, välkommen hit Mrs P!
Jag har en riktigt positiv känsla om detta!
|