-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Orkar inte mer
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Orkar inte merVerkar inte bli mammam i december heller. Hade 2 dagar med vita flytningar men igår blödde jag lite, lite och idag kom det mer klart blod när jag torkade mej i morse. Dessutom var det nästan inget streck alls på grav.testet jag tog i em. Hopas bara det sätter igång att komma ut snart så det inte blir infektion igen.
Sen funderar jag på hur det ska gå med en ev. utredning nu när inte sjukvården hunnit bekräfta att jag faktiskt var gravid. Vore så typiskt om man inte kommer räkna detta som ett missfall...vill ju veta vad som är fel om det nu är nåt fel. Skönt att det inte hann att gå så långt denna gången och jag har inte ställt in mej på att jag är gravid heller för magkänslan har sagt "nej".
Re: Orkar inte merMen kära du!
Först tänker jag att man kan ju blöda under graviditeten, men om testet visar svagare så är det ju inte så bra =/ Mitt tredje missfall blev aldrig undersökt hos gyn. Jag ringde dit och förklarade min situation och där sa hon att hon har antecknat allt och att vi skulle få en utredning. Det kan ju hända att det är olika i olika landsting. Men du kan inte åka till gyn och få ett vul, just bara för att dom ska se att du faktiskt är/har varit gravid? Hur går det för dig nu? Själv fick jag åka till gyn igår då jag fortfarande inte hade slutat blöda. Där såg dom att det var lite av en slemhinna kvar men att den skulle komma ut av sig självt så nu verkar det snart vara över. Hoppas du mår okej med tanke på omständigheterna! kram!
Re: Orkar inte merJag mår faktiskt bra måste jag säga. Bara "jahapp, en gång till ja". I förrgår kom blödningen igång mer och igår blödde jag ganska mkt med en BM på kvinnokliniken som jag pratat med sa att det nog inte kommer blöda så mkt eftersom testet visade så pass lite positivt så pass snabbt. Så hoppas hon har rätt så det inte blir infektion igen...
En läkaren som har hand om MF på kvinnokliniken ska ringa upp mej, frågan är när bara? Behöver inte komma in och få det konstaterat iaf. Står ju skrivet i min journal hos BM och på kvinnokliniken där jag varit ett par gånger innan. Hur gick er utredning till? Tog det lång tid att vänta på första besöket och hur lång tid tog det sedan tills ni fick svaren? Kunde aldrig tro att det skulle bli tre missfall och utredning. Tror inte att det kommer visa nåt för oss heller och jag är väl glad på ett sätt att missfallen är så pass olika varandra. Sen underlättar det ju att jag har min dotter och vet att det faktiskt går men samtidigt finns de ju dom som bara lyckats få ett barn och att det sedan aldrig gått vägen efter första barnet. Men men, den som lever får se... Hur kommer de gå tillväga med er nu?
Re: Orkar inte merJag kände likadant vid mitt 3e missfall, jag hade ju inte hunnit bli inställd på att bli mamma utan tänker mer, okej nu får vi i alla fall en utredning.
Jag tror allt att du klara dig ifrån en infektion. Det känns som att kroppen oftast tar hand om det själv och du hade bara otur att du fick infektion sist gång. Vad bra att dom ska ringa upp och att du inte behöver få det konstaterat där utan att dom litar på det du säger. Jag tror att det finns olika utredningar men jag skulle kunna tro att du får en som liknad våran. Ni kommer att få blanketter hemskickade som du ska fylla i, det är oftast mest frågor om dig och inte din partner. Sen får ni en tid på gyn/KK inom 3 månader (för oss tog det två veckor), där ni lämnar papperna och sen tar dom blodprover på er. På mig tömde dom 13 rör för ca 17 tester och på min sambo bara 1 rör. På sambon testade dom endast för kromosomfel, eftersom att hans spermier uppenbarligen fungerar så behöver dom inte göra ett spermatest. På dig testar dom bland annat; hormoner, immunförsvaret, kromosomerna, något om blodet (hur det koagulerar eller nåt sånt)+ en massa mer som jag inte förstod. Väntetiden är olika i olika landsting men det vanligaste är 6-8 veckor för proven att bli klara. Sen får ni en kallelse för att träffa en läkare och gå igenom provsvaren. Så långt har vi kommit. Våra provsvar var 1 månad försenade(så 12 veckor innan vi fick svar) och det kom med posten, så först nu på måndag har jag en tid med en läkare. Där ska vi prata om hur vi går vidare nu, eftersom jag också har hunnit få ännu ett missfall så verkar det som att dom verkligen tar mig på allvar. I telefonen så sa bm där att dom ev. skickar mig till Borås för någon behandling. Vet inte om dom också ska undersöka mina äggstockar och livmodern nu på måndag. Vi får se. Jag uppdaterar dig =) Hoppas allt går bra med dig! kram!
Re: Orkar inte merSåå ledsamt, jag förstår dej en del!! Du låter som en stark person, Ge inte upp hoppet finns där, Jag brukar säga ibland att vissa saker sker med en menning, vet det låter grovt nu!! Men det kommer!!! Ge inte upp Masssa kramar håller tummarna pussssss
25 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|