-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Orolig, erfarenhet någon?
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Orolig, erfarenhet någon?Hej! jag har nyss +at på stickan. Enligt CB digital är jag i vecka 2-3. (varing för känsliga)
Nu är det så att jag har haft liknande mensvärk i några dagar som kommer och går, vet att de kan vara helt normalt. Men paniken kom när jag och pojkvännen myste igår, gick upp på toa och vad händer?! en liknande blödning, inte riktigt blod men, ändå blodliknade flytning typ?.. vad kan detta vara? var inte mycke som kom och de har inte kommit mer efter de (än så länge). Snälla tacksam för minsta lilla svar, börjar bli orolig för missfall nu...
Re: Orolig, erfarenhet någon?Hej sabbiz - tycker inte du behöver vara orolig det är helt normalt att de kan komma blod & blodiga flytningar vädligt vanligt tidigt i graviditeten , jag hade själv 3 blödningar när jag väntade min dotter och förstår din oro men som dom sa till mig så är de inget att oroa sig för , det är även väldigt vanligt att man kan börja blöda lite efter sex blödningen behöver inte komma samma dag som man har haft sex , eftersom du har väldigt sköra slemhinnor när man är gravid . Sålänge de inte forsar ner blod och gör ont så tycker ja du ska ta de lugnt , finns dock inte så mycket hjälpa att få så tidigt i graviditeten . Vill du prata mer så får du gärna skicka ett pm. hoppas de hjälper dig lite. Kram kram
Re: Orolig, erfarenhet någon?MissAlexsandra:
Tack, de hjälpte nog mer än vad du tror! =) Jag satt nämligen och försökte intala mig själv att de inte var farligt, men går bättre när man hör det från andra ( bara den där lilla bekräftelsen som behövs ibland ) Visste att man kunde få nidisar , men sånna här gjorde mig skräckslagen. Men va bra, då kan jag nog pusta ut lite och fortsätta dagen som planerat
Re: Orolig, erfarenhet någon?Skönt att man kan hjälpa till lite
Re: Orolig, erfarenhet någon?Väldigt vanligt med mindre blödningar, och blodblandade flytningar. jag blev avrekommenderad sex fram till v9 tror jag pga tidigare mf. så om du är orolig och vill undvika blödningarna så är det bara att undvika sex. men det är torligen bara blodkäsl som spricker,,
Re: Orolig, erfarenhet någon?MissAlexsandra: Hoppas du också får en fin dag!
Naellie: Ahh okeej
Re: Orolig, erfarenhet någon?Sabbiz- du kan inte få missfall igenom vanligt sex om de inte är så att du skulle ha något fel på livmodern för de har jag redan frågat min bm om , sålänge du är frisk så ska du kunna ha sex som vanligt
Re: Orolig, erfarenhet någon?tycker åxå det låter normalt. speciellt efter sex kan man ju blöda lite eftersom slemmhinnorna blir mkt känsligare under graviditeten.
Re: Orolig, erfarenhet någon?Hehe jaa det där med blödning efter sex! Usch vad rädd man blev första gången det hände!!! Åkte till och med in till förlossningen mitt i natten efter ett samlag. Det kom faktiskt jätte mycket blod! Men det visade efter ett snabbt gynbesök och ultraljud att bebisen mådde prima och var jätte glad! Det är som sagt oftast bara känsliga slemhinnor
Re: Orolig, erfarenhet någon?missalexsandra: okej va bra, men e de inte skadligt för barnet då om de spricker blodkärl o liknande? :O eller kanske bara jag som inbillar mig att man kan skada de O.o okej bra man it kan få missfall pga sex iaf
Soffilina: ja va skönt att höra Emmybus: jaa, jag fick seriöst panik, höll på bryta ihop.. Kunde it somna utan låg vaken hela natten för att springa på toa och se så jag inte blödde :O jag tror jag ska be om gynundersökning när jag ringer dit på måndag och bokar tid. Så att allt ser bra ut och så Tack för alla svar av er En till fråga till den som vet nå, hur länge brukar man ha "mensvärk", vet att de e ju så klart olika per person.. Men ni kanske kan nå?
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|