-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..
8 inlägg • Sida 1 av 1
Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Ja som rubriken lyder.. Det började i natt efter jobbet men anade bara rosa på pappret. I morse hade jag rosaröda flytningar och har haft till och från under dagen. Jag har inte ont eller så. Kanske inbillar mig att det ska finnas en smärta eller ett mol bara för att jag söker efter varje tecken?
Någon mer som haft det så och det ändå gått bra? Jag vill inte tänka i de andra banorna..
Re: Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Hej!
Jag hade blödningar till och från fram till v 16 tror jag att det var.... det var sjukt jobbigt, men jag hade tur och fick komma på många kontroller som dämpade oron lite. Jag är nu i v.32 går in i vecka 33 imorn och bebisen mår fint. så det kan absolut gå bra trots blödningar. Lycka till!!
Re: Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Jag hade också blödningar fick komma in på ett VUL och allt såg bra ut. Ring gyn dom brukar fixa in en snabbt om inte annat kan dom kanske lugna dig lite. Jag hade mer blödningar än vad det låter som att du har. Jag hade mörkröda flytningar/blödningar. Men allt gick bra!
Re: Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Jag hade en jätteblödning i v 13. Det rann ur mig ner på fötterna. Trodde det var kört. Fick tid för ultraljud dagen efter och allt såg fint ut. Man hittade ingen orsak till blödning.. Man misstänkte föreliggande moderkaka, men nu är jag i v 31, moderkakan sitter fint och Ärtan mår bra... Har även haft blödningar nu i v 28 och v 30, men allt ser bra ut... Så hoppas det är samma för dig!
Re: Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Jag hade en jätteblödning i vecka 14. Vattnet i toaletten var helt mörkrött och jag trodde att det var helt kört.
Vi åkte till gynakuten (då det hände på kvällen) och det visade sig att det inte var ngn fara alls med bebisen. Tydligen nån blödning på polypern och det är ganska vanligt. Åk in och kolla dig så slipper du fundera. Håller alla tummar för att det ska gå bra.
Re: Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Håller tummar och tår för att det inte ska vara nåt dumt utan bara en blödning!! Åk in och kolla! Tänker på dig!
Re: Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Hej!
Tack för alla svar. Har pratat med en tjej på jobbet. Hon hade blödningar konstant i 4 veckor och de var mer blodiga än mina. Jag har inte ont mer än att det känns som molvärk lite hela dagarna. Har pratat med BM idag och så även fått en tid på måndag, fick tiden igår. Jag vill helst kolla med en gång men om något händer kan man ju inte göra något ändå så hellre kolla lite senare så man inte får falska förhoppningar. Jag hoppas.. Darya. Tack!
Re: Orolig till tusen.. Blödning i vecka 12..Jag fick stört-blödning i vecka 12 på jobbet. Blödde igenom byxor och allt! Åkte till gyn-akuten och kollade, trodde det var helt kört.
Det visade sig att min moderkaka satt långt ner och lossnade lite i underkant för att den inte hann med i farten när livmodern växte. (dock 4 ul senare men ändå) Lilla Ellie är nu 5 månader så allt gick tok-bra för oss iaf <3
8 inlägg • Sida 1 av 1
|