Jajamen vi har samma problem tyvärr.
Josefine blir fyra månader om en vecka och hon kräks i kaskader en gång per dag. Hon har varit förkyld mycket tidigare och när hon hostade så blev det typ fyra gånger per dag. Det kommer helt sjukt mycket, man kan inte tro att det ryms så mycket i den lilla magen.
Det är så jäkla jobbigt! Igår trodde jag att vi skulle slippa kräkan men nej. Klockan var väl lite över ett på natten när hon kräktes så det var bara till att väcka ungen (som knappt vaknade av att spy

) och byta sängkläder osv.
Det kommer oftast på kvällen för oss. Man undrar ju vad det beror på? Det känns som om mjölken stannar i magen och inte kommer vidare, utan kräks upp istället när den inte "bör" stanna där längre. Jag fattar inte.
Nåväl, jag frågade läkaren på BVC om jag borde vara orolig men hon sa (som jag misstänkte) att så länge hon går upp i vikt som hon ska så är allt frid och fröjd. Min skrutta väger 7,1 kg så det är inga problem här inte

.
Jag tror med andra ord att du inte behöver oroa dig, men visst är det läskigt och jobbigt när det kommer så mycket.
Du kan ju kanske be BVC att hålla lite extra koll så att du kan känna dig lugn?
Hoppas det växer bort för våra små knoddar snart!