Maria Wigbrant

Hej! Under gravditeten är rekommendationerna att man ska träna...

Träningsrådgivare

Oslo/Dröbak Mammor

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

Oslo/Dröbak Mammor

Inläggav Carolinewilliam 11 apr 2012, 15:51

Hej alla mammor! Jag heter Caroline och är 26 år,ny i Norge med en son på nästan 2 år och skulle vilja lära känna fler mammor i Norge.
Bor i Dröbak lite utanför Oslo.
Skulle vara jätteskoj om ni hörde av er så man kunde ha lite träffar och umgås=)
Caroline & William
Carolinewilliam
Nykomling

Re: Oslo/Dröbak Mammor

Inläggav Hannaa 11 apr 2012, 21:29

Hej :)
Välkommen till Norge!! Jag kan knappt kallas svensk längre eftersom jag bott här sen -97, men lite svensk är jag ju :wink: Har tyvärr flyttat från Oslo och bor numera utanför Tønsberg. Vi var ett stort gäng svenska mammor för ett par år sen i Oslo som träffades, åt middagar, träffades både med och utan barn. Nu har alla spridits vind för våg, men finns ju MÅNGA svenskar i Norge.
Hur trivs du? Går din son på dagis här? Vad fick dig att komma till Norge? Och drøbak :P
Bild

Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

BF: 091121

Inläggav Carolinewilliam 12 apr 2012, 12:34

Hej! Tack så mkt =) Vad roligt att du svarade på mitt inlägg.
Jo jag trivs bra,saknar något umgänge bara=) Har bott i Dröbak nu i 6 månader och trivs bra,en jättefin liten stad,kom hit för mannen jobbar inne i Oslo.
Har haft lite problem med barnehage,men har fått plats i September nu så det blir skönt så jag kan börja jobba=)
Vad fick dig till Norge?Och Tønsberg?..=)
Carolinewilliam
Nykomling

Inläggav nisa87 12 apr 2012, 13:13

Hannaa skrev:Hej :)
Välkommen till Norge!! Jag kan knappt kallas svensk längre eftersom jag bott här sen -97, men lite svensk är jag ju :wink: Har tyvärr flyttat från Oslo och bor numera utanför Tønsberg. Vi var ett stort gäng svenska mammor för ett par år sen i Oslo som träffades, åt middagar, träffades både med och utan barn. Nu har alla spridits vind för våg, men finns ju MÅNGA svenskar i Norge.
Hur trivs du? Går din son på dagis här? Vad fick dig att komma till Norge? Och drøbak :P

åh så skoj, jag och min sambor bor i Tönsberg, och vi väntar vårt första barn=).. var runt tönsberg bor ni?
skoj med fler "norsksvenska" mammor=).
nisa87
Alltid online

BF: 121214
BIM: 120404
Bor: Norge
Status: Gravid med första bebisen<3

Inläggav Hannaa 12 apr 2012, 20:12

Carolinewilliam: Ja men då förstår jag :) Dagis i Norge är himla krångligt.. Reglerna är så speciella. Men men. Vi flyttade hit i -97 hela familjen, då jag var 13. Flyttade till Oslo pga kärleken, men när vi fick barn flyttade vi till Vestfold då vi ville ha trädgård och familjen i närheten :) Din man är norsk?

Nisa87: Vad skoj!! Jag bor på Nøtterøy, men lättare att säga Tønsberg för det är ju större. Vart bor du? Mysigt med första barnet :) Har du bott här länge? Hunnit lära känna många?
Bild

Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

Inläggav nisa87 12 apr 2012, 21:46

Hannaa: vi bor mitt i centrum, men letar rekkehus el liknande. :). Alla ställen runt Tbg är aktuella:)
Hur många barn har ni? Trivs du här?

Jag har väl inte så många vänner nä:) men ett par bekanta. Du då? Tycker det är svårt att skaffa vänner om man inte går ut på byn och festar. Och jag dricker nästan aldrig:) haha.
nisa87
Alltid online

Inläggav Carolinewilliam 12 apr 2012, 21:47

Hanaa: Nä han är inte Norsk,men min pappa är här så då ville mannen testa och bo i Norge och det går bra för honom,så nu vill han stanna,så vi ger det en chans.
Precis köpt hus som vi flyttar till om två veckor så det ska bli skoj=)
Bodde i Oslo i ett år,men det var för lite grönt tyckte vi med,så det blev Dröbak,en mysig fin sommarstad och vi får osså en trädgård som vi ville ha för lillkillen =)
Trivs du i Norge för övrigt?
Är det hela din familj som bor här eller är det din mans? =)
Carolinewilliam
Nykomling

Inläggav Hannaa 14 apr 2012, 18:06

nisa87: Ska ni köpa eller hyra rekkehus? Vad jobbar ni med här? Jag är lärare och min man arkitekt. Vi har "bara" ett barn, han är två år. Men vi hoppas ju på en till om inte allt för länge :wink: Det är svårt att få bekanta, men som gravid/med barn är det lättare igen. Om du är inne på en sån här sida fast norsk så ordnas det gravidträffar :)

Carolinewilliam: Vad skoj :) jag trivs också i norge och hade nog aldrig flyttat tillbaka. Vad mysigt med hus :D Grattis! Vi flyttade till hus i somras och det har varit underbart!!! :) Min familj bor här också, mamma är född i Norge, så hennes sida är här. Mamma, pappa och min lillebror bor här. Bara släkten på pappas sida som bor i Sverige. Funderar ni på flera barn? Hur trivs sonen i Norge?
Bild

Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

Inläggav nisa87 14 apr 2012, 23:09

Hannaa: har du några sånna norska sidor att rekommendera? Skulle vara Superskoj i träffa flera föräldrar:) .

Vi ska köpa. Vi äger vår lgh men tänkte ev sälja i slutet av sommaren. Men tycker inte det är så mycket rimligt till slags. Antingen svindyrt eller renoveringsobjekt:).

Jag jobbar på Gilde och sambon jobbar på grenland group med mekanisk testing.

Hoppas du plussar snart då;).
nisa87
Alltid online

Inläggav Carolinewilliam 14 apr 2012, 23:16

Hanaa:Vad skönt och ha familjen nära,det saknar jag/vi mkt =)
Vill ha fler barn men inte just nu,måste börja jobba och komma in i livet i Norge,men vill ej heller vänta för länge,så vi får se,inget planerat,ni då?=)
Vet ej hur sonen trivs,han kan ej prata än,men tror han har det bra så länge han har mamma och pappa =)
Längtar tills han kan prata så han kan säga vad han tycker mm =)
Carolinewilliam
Nykomling

Nästa

< Återgå till Nykomling

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm