-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
ost och mjölkprodukter.
8 inlägg • Sida 1 av 1
ost och mjölkprodukter.Jag vet inte, kanske har jag dragit allt till det yttersta, men känns inte som att jag kan äta ngt av ost eller mjölkprodukter om jag inte får läsa ingredienserna först. Jag är nojig över allt känns det som, och min sambo påpekar det ofta. Men, får man äta ostbågar? det är ju liksom ostpulver i.. Och får man äta cheesecake? Det är ju philadelphiaost i det. Jag har inte gått så långt, men har läst mkt om hur viktig de första veckorna är.. Vill skapa de bästa förutsättningarna för vårt lilla knytte.
Ngn mer som tänker som jag?
Du får äta nästan allt alltså det är inte mkt du inte får äta
Tack och lov har jag aldrig blivit sån. Jag har rätt okej koll på vad jag bör och inte bör äta. Är det något jag hemskt gärna vill äta, men som faller under kategorin "inte bör äta", så tar jag mig en liten smakbit ändå.
Min barnmorska sa till mig att det mesta faktiskt bara är riktlinjer för vad du bör äta mindre av. Dessutom är vanliga mejeriprodukter helt ofarliga. Den mesta osten och mjölken är pastöriserad, och ofta står det tydligt om den inte är det.
så om ost är upphettat till över 70grader så spelar det ingen roll om det är pastöriserat och inte högpastöriserat? är det ngn skillnad på hög- och vanligt pastöriserat? känner mig osäker då jag åker till hultsfredsfestivalen imorn och inte kommer laga min egen mat. vet inte alls vad jag kan komma att köpa, förutom pizza, då det verkar vara ok. tack nemoria!
8 inlägg • Sida 1 av 1
|