-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ovissheten..
5 inlägg • Sida 1 av 1
Ovissheten.....hur ska man gå vidare?
Jag är 35 år, separerad sen i våras, men har under hela tiden haft sex m exet.. Lyssnat på hans ord om att vi kommer hitta tillbaka till varandra. Han har fått mig att tro att hans flytt till en annan kvinna var för vänskap o enkelhet. Har nu konstaterat att jag är gravid i v 8. Han har hela tiden sagt att han ska stötta mig i det beslut jag tar. Hans vilja har varit att ha daglig kontakt med sitt barn... Jag har en dotter på 14 år sen tidigare. Hon o jag lever i vår lilla familj o Min dotter är helt inställd på att få en liten i familjen. Jag kan bara inte ta bort detta lilla liv..det är ju trots allt gjort i kärlek o jag känner att jag kommer att lägga all min kärlek till exet på denna lilla. Har nu bestämt mig o möts då av hat... Då tvingar jag honom till 1 barn o han säger sig mista sina andra 4. Han ber mig göra abort, nedans tid finns. Han säger att han kommer att göra allt för att ta över barnet när det kommit ut. Han säger att han inte vill ha barn med mig. Han säger att jag vill inte ha barn med honom..det kommer han ångra. Jag är trorts allt 35. Jag är inte ute efter en ny man o även om det kommer in en ny man i mitt liv så är det första man inte gör..barn. Om åren går o jag vill ha fler barn.. då är jag 40, alltså inte ens säkert jag kan bli gravid. Men hur gör jag??? Finns det ngn mer här med mer erfarenhet?? MVH K
Re: Ovissheten..har tyvärr ingen erfarenhet av det... är gift, men inte skild, är bara 20 år och har inga barn sen tidigare, så förstår tyvärr inte hur du känner. Men lyssna inte på någon annan än dig själv, det är du som ska bära barnet i 9 månader, det är du som ska älska och ta hand om det, inte dina barn eller ditt ex. Det är vad du vill som är det viktigaste, och det låter ju som att du vill behålla det. Jag hatar när folk säger "ska barnet verkligen växa upp utan pappa, det är ju hemsk" ja visst är det tråkigt, men hellre att barnet får ett liv utan sin far än inget liv alls! eller?
Det är min åsikt iaf. Hoppas att allt går bra med graviditeten, om du fortsätter den dvs. Lycka till och massor av kramar
Re: Ovissheten..Det är ditt barn, din kropp och det vore väl mer upprörande om det vore tvärt om att du valde att avsluta graviditeten och han verkligen ville ha barn! Nej lyssna inte på honom, ingen pappa blir av med sina barn bara för att de får ett till. Vill han inte ha fler barn får han väl se till att hålla snorren i styr.
Han kommer inte kunna ta barnet från dig heller och han kommer säkert att äta upp sina ord när bebis väl kommer. Hoppas att allt går bra med graviditeten.
|