-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
P-piller/Gravid/Hjälp
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
P-piller/Gravid/HjälpHej alla!
Det är såhär att jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida, jag skulle gärna vara höggravid redan haha men vi har räknat ut att lämpligast vore att vänta några månader. Nu har han räknat ut att perfekt vore om jag blev gravid i maj. Och ni vet hur killar är, som om jag kan bestämma att nu är jag gravid så är jag det;) Min stora undan är nu hur lång tid det tagit för er att bli gravida sen ni slutade med p-pillren? Har hört någonstans att det har betydelse hur länge man ätit pillrena...hur fort man då sen kan bli gravid, men det kanske bara är rykten, hmm... Jag äter iaf nevoletta, dessa har jag haft i kanske drygt ett halvår och innann dess trionetta tror jag de hette, sammanlagt har jag väll ätit i 1 1/2 år. Hur har det gått för er?:)
Re: P-piller/Gravid/Hjälpdet spelar ingen roll hur länge du ätit p-piller. det tar lika lång tid att få ut ur kroppen i vilket fall. sen finns de ju dom som blir gravida när dom äter p-piller om dom bara tar lite fel eller vad som helst så det är i princip omöjligt att säga hur lång tid det tar. men genomsnittet är att de tar 7 månader att bli gravid!
Re: P-piller/Gravid/Hjälp7 månader?! Herregud!:( Hoppas det inte tar så lång tid för mig...inte lite jobbigt att vänta på:/
Re: P-piller/Gravid/HjälpJag åt p-piller i ca 10 år. Slutade med dem i februari, blev gravid i april och fick MA i maj. Blev igen gravid i augusti
Det är väldigt olika från person till person hur länge det tar. Du kan läsa om många olika erfarenheter här på forumet.
Re: P-piller/Gravid/HjälpJag blev gravid på p-piller
Re: P-piller/Gravid/HjälpBarumdem, vissa har det bra!;)
Re: P-piller/Gravid/Hjälp
7 månader är inte rätt lång tid i dessa samanhang...titta omkring dig på forumet så får du se att det är VÄLDIGT många som det tar runt om 1 år eller mer innan det händer något. Tålamod är vad som gäller
Re: P-piller/Gravid/HjälpHar funderat på att sluta med pillrena "redan" nu, men nu är jag mer övertygad om att jag borde göra det... Så sjukt svårt, tänk OM jag blir gravid direkt...men om jag inte blir det så kommer jag ju ångra mig att jag inte slutade med dem som nu då... Ganska livsavgörande beslut sånt här.
Re: P-piller/Gravid/HjälpJag är i samma situation som du MissWho. Vill också bli gravid en viss månad (aug-sept 2011) och har redan nu börjat fundera på om man ska sluta tidigt med pillren (har tagit olika p-piller i 8 år)? Vill inte bli gravid innan för vi ska ut och resa där det förekommer en del dykning (inte lämpligt att vara gravid då) och vill inte bli gravid allt för sent heller för jag vill inte ha barn på hösten. (Usch, jag känner mig nästan lite bortskämd som försöker välja månad när man inte vet om man kan bli gravid överhuvudtaget).
Men om man får lov att vara lite "bortskämd" för en stund så återstår ju ett problem i det här med att sluta tidigt med p-piller: Hur undviker man att bli gravid? Hur trevligt är kondom liksom - inte alls tycker jag. Finns det något annat sätt? Hmm...
Re: P-piller/Gravid/HjälpIdlisa, visst är det svårt! Jag försöker tänka att detta är något man inte borde styra och att "det händer när det händer" men det blir ju mycket lättare om man kan påverka det till det sätt man vill. Som du, med resan.
Jag har slutat med pillrena nu, men vi är som du att vi inte alls tycker om kondom så det kommer inte hjälpa... Jag har tänkt att jag ska iaf räkna ut när jag har ägglossning och sen försöka undvika de dagarna, och de runtomkring, då jag är som mest fertil. Det känns som ett steg på vägen iaf... Grejen för mig är att jag vill helst äta piller tills det är dags och sen sluta med dem och bli gravid, men jag har insett att det är näst intill omöjligt... Detta för att innan jag började med pillrena fick jag cystor på ena äggstocken som bildades av ägget. Pillrena tar ju bort ägget och därmed också risken att få fler cystor. Nu ska jag få ägg igen då, och jag är så rädd att jag ska få cystor igen, det var den värsta smärtan jag känt! Det är den sorten cystor så om ägget som skapade cystan skulle vart befruktat skulle jag fått utanförhavandeskap. Så jag vill egentligen inte ge kroppen fler ägg så den får flera chanser att göra en cysta. Livet är jobbig, men jag sa till min sambo häromdagen att vi vill ju ha barn, om den kommer lite tidigare än väntat så får det väll bli så! Hellre det än ett år senare. Och han höll med... Så nu tänker vi inte så mycket, försöker iaf... Du kanske borde tänka att bebisen är viktigare än resan och bestämma vad ni ska göra OM du blir gravid innan, så det inte blir så jobbigt om det händer...så ni kan bli glada istället för att få panik om ni får den upptäckten även om det är för tidigt. Skulle finnas en on/off knapp...
11 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|